Los bericht bekijken
  #5  
Oud 21 februari 2011, 20:56
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Beste Antwon,

Ik zou de brief inderdaad iets uitgebreider maken. Let ook op het gebruik van hoofdletters en maak je zinnen niet te lang.

In principe is het goed om bijvoorbeeld de volgende richtlijnen voor een sollicitatie brief aan te houden:

Een goede brief moet een duidelijke indeling hebben: een opening, een kern en een afsluiting.

De opening
Het vinden van een opening is vaak het moeilijkst. Verzin ook nog maar eens een pakkende en orginele opening. Een mogelijkheid is te verwijzen naar de bron van de vacature (waar heeft u deze gezien). Origineel is het zeker niet, maar wel duidelijk en informatief voor de werkgever (hoe hebben ze onze vacature gevonden). Zorg dat de opening minimaal twee zinnen bevat. Een zin is namelijk geen alinea.

De kern
In de kern van de brief komen de relevanten ervaringen en motivatie aan bod. De door u genoemde ervaringen, opleidingen en motivatie moet natuurlijk gericht zijn op de eisen etc. die u kent via de advertentie en door andere voorbereidingen.

Wees altijd positief. Som dus niet in op de zaken die niet matchen met de vacature maar vertel over andere goede ervaringen en karaktereigenschappen.

De afsluiting
Sluit af met een kort en bondige zin als: "graag licht ik mijn cv toe in een persoonlijk gesprek". Maak de afsluiting niet te lang.

Stuur altijd het curriculum vitae met de sollicitatiebrief mee. Kopieën van getuigschriften en diploma's worden gebruikelijk meegenomen naar het sollicitatiegesprek.
Met citaat reageren