Discussie: Ik wil verder
Los bericht bekijken
  #2  
Oud 10 april 2009, 16:20
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Ik wil verder

Hallo Judith,

Goed van je dat je verder wilt leren en weet welke richting je op wilt. Dat je er ook nog wat van wilt maken, ondanks je moeilijke achtergrond.

Hierbij een aantal interessante websites voor je:

-www.ncoi.nl- zij geven ook trainingen op gebied van communicatie, journalistieke vaardigheden, commercieel schrijven enz. Kan je ook diploma mee halen.
Als vooropleiding kun je ook MBO/HBO werk- en denkniveau gebruiken, dus niet specifiek diploma (bijv. bij HBO Journalistieke vaardigheden; cursus 10 maanden).

-www.lancelots.nl - dit is forum voor ZZP'ers. Misschien kan je naast je werk een eigen bedrijfje op richten, waarmee je op den duur
schrijfopdrachten kan gaan doen of iets met websites.

-www.evc-centrum-nederland.nl - EVC betekent Erkenning eerder Verworven competenties. Hiermee kan je vrijstellingen krijgen in opleidingen.

Zoals al genoemd bij www.lancelots.nl, lijkt het mij voor jou wel interessant om op den duur ZZP (zelfstandige zonder personeel; freelancer) te worden. Ook omdat je volgens mij wel veel vrijheid nodig hebt. Nu niet echt de tijd voor, maar je kunt je wel alvast voorbereiden met opleiding/ cursus en misschien wat werk voor plaatselijke krant/ gratis plaatselijke krantje (om ervaring op te doen).

Je zult merken dat, omdat je dan concreeet met je droom bezig bent, je je energie kwijt kunt en minder gefrustreerd bent in je huidige baan.

Succes!

Rosina
Met citaat reageren