Discussie: Hoe nu verder?
Los bericht bekijken
  #1  
Oud 28 mei 2008, 08:41
SJU SJU is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 mei 2008
Berichten: 3
SJU is on a distinguished road
Standaard Hoe nu verder?

Het verhaal in een notendop!
Mometeel zit ik even in de knoop. Ik ben 26jr, Sinds 6 jaar werkzaam in de ICT waarvan de laatste jaren voor een grote ict dientverlener. Door overnames en wat strubbelingen met m'n toenmalige manager kon ik vorig jaar met een leuke vertrekpremie het schip verlaten. Een besluit waar ik ook geen spijt van heb. Ik vond de hele ICT sector toch al niks meer. Het liefst zou ik iets anders doen. Sinds Nov vorig jaar zit ik thuis. Opzich dus tijd genoeg gehad om iets anders te zoeken maar dat heb ik voor me uit geschoven.

Per april zou ik weer moeten beginnen met een nieuwe baan. Uit luiheid maar weer gekozen voor een ict baan.
Vlak nadat ik met enorme tegenzin was gestart met deze nieuwe baan werd werd ik "ziek". Mogelijk was het een vrij ernstige aandoening. Dat blijkt gelukkig niet zo te zijn maar het heeft er wel aan bijgedragen dat ik nu mijn hele leven aan het overpeinzen ben. Meer dan ooit besef ik dat het anders moet en dat ik nu eens voor mezelf moet gaan kiezen. Ik zit nu nog thuis -bij te komen van alle ellende- Een keuze die ik bewust heb gemaakt maar die contractueel en qua inkomen wel gevolgen heeft. Het moment komt dat ik weer zal moeten gaan werken. Ik kan niet meer heel lang teren op m'n spaargeld. Het makkelijkste is om weer te kiezen voor een ict klus. Gezien de huidige situatie welicht ook de meest verstandige optie. Ik krijg weer inkomen en kan vandaar rustig zoeken naar een andere baan. Aan de andere kant ben ik bang dat -door weer 40pw te gaan werken- er weinig energie / tijd overblijft om gericht te zoeken naar een andere baan. Terwijl dat juist zo hard nodig is.

Komt bij dat ik ook niet precies weet wat ik wil...
Ik heb de opleiding MBO SPW gedaan. (niet afgemaakt) en daarna een HBO opleiding richting ICT. Deze heb ik wel afgemaakt. Een nieuwe baan moet meer diepgang hebben. Ik zat bijvoorbeeld te denken aan banen als Reintergratie consulent. Gericht op de ICT omdat het zonde is als ik deze werkervaring niet zou gebruiken. Banen vinden in deze tak is echter heel moeilijk. Daarnaast is de reintergratie ook een redelijk commercieel werkveld geworden en commercieel is net hetgeen wat ik niet ben en wat ook niet bij mij past.

vorige week heb ik mezelf ingeschreven bij een aantal uitzendbureau's maar ook deze hebben geen idee hoe ze mij kunnen helpen.

Ik heb nu echt even geen idee meer hoe het nu verder moet? Ik zie nu al enorm op tegen een nieuwe ict baan en dat is ook best frustrerend.
Met citaat reageren