Los bericht bekijken
  #2  
Oud 15 januari 2013, 10:31
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Hallo Joel,

Je goede en slechte eigenschappen kan ik niet uit je brief halen, daar is toch echt meer informatie voor nodig . Ik kan je wel vertellen wat me opvalt aan je brief. Ik geef nu alleen commentaar op de inhoud van je brief. De basis moet goed zijn, daarna heeft het pas zin om commentaar te leveren op kromme zinnen en fout gespelde woorden.

Allereerst zie ik dat je je best hebt gedaan om een nette brief te schrijven. Je brief heeft een kop, een romp en een staart. Prima!

Je opent je brief met 'Geachte heer/mevrouw'. Het is beter om de brief aan een specifiek persoon te richten. Kun je de naam niet uit de vacaturetekst achterhalen, dan kun je dit even aan de balie navragen of bellen.

Je brief bevat een paar vreemde wendingen, zoals:

Citaat:
Het leukste aan de functie als kassamedewerker is dat je veel persoonlijk contact hebt met mensen. Jouw teamleider en de klanten rekenen erop dat je bij de les blijft en geen fouten maakt. Ik kan mezelf beschrijven als een sociaal en nuchter persoon vandaar dat ik ervan overtuigd ben dat ik de geschikte kandidaat ben.
Je schrijft eerst dat het belangrijk is dat je als kassamedewerker geen fouten maakt en vervolgens noem je twee heel andere competenties om te onderbouwen dat jij een geschikte kandidaat bent.

Citaat:
Reeds heb ik mijn MBO-4 opleiding juridisch medewerker - zakelijke dienstverlening behaald. Ik denk erover na om een vervolgopleiding te kiezen die wat meer aandacht aan management geeft. Kassamedewerker is de perfecte functie omdat ik tijdens mijn opleiding veel te maken zal hebben met hoofdrekenen.
Management en hoofdrekenen zijn twee heel verschillende zaken. En als kassamedewerker hoef je niet zo veel uit het hoofd te rekenen, hoor. Je moet wel bij de les blijven, maar de kassa doet het meeste denkwerk voor je.

Overigens roept dit stukje veel vragen op. Je schrijft dat je een vervolgopleiding wilt doen, iets 'managementachtigs'. Wat voor opleiding dan, mbo of hbo? Je komt nu een beetje interessantdoenerig over. En in de eerste zin schrijf je dat je erover nadenkt, even verderop lijkt het of je je al hebt aangemeld ('Kassamedewerker is de perfecte functie omdat ik tijdens mijn opleiding veel te maken zal hebben met hoofdrekenen').

Verder schrijf je aan het einde van je brief dat je fulltime aan de slag wilt. Hoe zit het dan met je opleiding? Je kunt niet fulltime werken en studeren. Wat zijn nu precies jouw toekomstplannen?

Als laatste mis ik een motivatie waarom je bij Deka wilt werken. Waarom juist deze supermarkt of deze keten en niet de AH, om maar een voorbeeld te noemen.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren