Los bericht bekijken
  #4  
Oud 18 januari 2007, 21:48
Lynn Lynn is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 14
Lynn is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Assistant Controller

Het is een beetje aan de late kant, maar ik wilde toch even bedanken voor de verbeteringen die ik kreeg op mijn brief. Ik heb de brief herschreven en deze is door de docent beoordeeld met het cijfer 8.
Ik zet de herschreven brief nog eens op het forum.
Bedankt!


Aan: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Contactpersoon: xxxxxxxxxxxxxxxx
Betreft: vacature Assistant Controller

Datum: 24 November 2006

Geachte xxxxxxxxxxxxx

Uw advertentie in Intermediair forward.nl is voor mij aanleiding te solliciteren naar de functie van assistent controller bij het bedrijf xxxxxxxxxxxx.
Wat mij met name aantrekt in uw bedrijf is de stabiliteit welke zich kenmerkt door het 40 jarig bestaan van uw organisatie. Ik vind dit belangrijk omdat dit voor mij een teken is van een sterke marktpositie op economisch gebied. Tevens betekend het voor mij als persoon, dat dit bedrijf een solide basis heeft en daarbij werkt aan een duurzame toekomst voor alle medewerkers. Met name de formule van uniformheid met betrekking tot het uitvoeren van alle activiteiten in eigen beheer, heeft voor mij een hoge prioriteit om deel uit te maken van uw bedrijf.
Dit geeft voor mij aan, dat het bedrijf bij alle activiteiten die worden verricht betrokken wil zijn. Voor mij als werknemer is dit zeker een pluspunt, ik heb hierdoor het gevoel dichter bij het bedrijf te staan.

Na het afronden van mijn HEAO met als richting bedrijfseconomie, ben ik tot op heden werkzaam op een administratie kantoor waar ik alle voorkomende werkzaamheden verricht betreffende de administratie. Het bedrijf kenmerkt zich als een profit organisatie.
In dit bedrijf draag ik zorg voor een optimale financiële logistiek, waarbij ik de besturing en bewaking beheers van de aanwezige kasstromen en voorraden.
Mijn communicatieve vaardigheden, welke ik heb opgedaan in mijn huidige functie, zijn zeer goed te noemen. Vanwege de diversiteit aan relaties van het kantoor heb ik een goede kennis van de Nederlandse, Engelse en Duitse taal. Het belang van het uitstekend communiceren in de verschillende talen vind ik vooral terug in uw functieomschrijving betreffende de vacature.
Wat betreft de automatisering van diverse werkzaamheden heb ik voldoende kennis genoten, hierin werk ik geheel zelfstandig. Mijn kennis heb ik opgedaan in mijn huidige functie, ik verwacht geen problemen met de door u nog nader te omschrijven programma’s.

Mijn eigenschappen zijn, dat ik graag wil werken en tevens leren om mezelf te blijven ontwikkelen. In de door u omschreven functie-eisen herken ik mijzelf zodanig dat ik graag op deze functie wil solliciteren, dit geeft mij tevens de uitdaging mijn opgedane kennis te verbreden.
Omdat een sollicitatiebrief en een curriculum vitae een beknopte indruk geeft van degene die deze geschreven heeft, wil ik graag mijn sollicitatie in een gesprek komen toelichten.

Met vriendelijke groet,
xxxxxxxxxx
xxxxxxxxxx
xxxxxxxxxx
Bijlage: CV
Met citaat reageren