Los bericht bekijken
  #1  
Oud 3 augustus 2011, 12:02
michiel michiel is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2011
Berichten: 6
michiel is on a distinguished road
Standaard Laksheid bedrijven jegens sollicitanten!

Dag mede-sollicitanten,

Het moet me echt even van het hart: ik ben inmiddels weer twee maanden aan het solliciteren en het is echt ongelooflijk hoe sommige bedrijven met sollicitanten omgaan!

Dit zijn de zaken die ik de afgelopen maanden heb meegemaakt:
- Totaal geen reactie op een sollicitatiebrief
- Afwijzing omdat ik te weinig ervaring schijn te hebben (ik heb dus tien jaar ervaring!), de CV is dus gewoon niet gelezen!
- Afwijzing omdat ik te weinig ervaring heb en na bellen waarom ze daarmee komen dezelfde middag nog een mail krijgen van een stagiaire die zegt: "ik kan alleen op uw CV het woord "overgekwalificeerd" zien, ik weet niet of daar wat aan heeft?".
- Na een gesprek waar ik was uitgenodigd krijg ik te horen dat ze iemand zoeken die minder saleservaring heeft en meer verstand van de techniek zelf, super leuk gesprek en een week later, afgewezen! Via via gehoord dat ze toch iemand met saleservaring zoeken. Dat kan natuurlijk, maar ik krijg het weer niet van ze te horen. Ik heb ze gemaild, geen reactie!
- Na een gesprek gewoon niets van zich laten horen, totdat je zelf belt en dan heel eenvoudig te horen krijgt dat ze al lang iemand anders hebben, geen excuus niets...

Kortom, de werkgever vergeet even dat over enkele jaren de rollen zijn omgedraaid, dat ze dan op hun knieën moeten om mensen te werven. Ik vind het ongelooflijk dat men op deze manier met mensen omgaat die juist hun goede wil en motivatie laten zien om bij het betreffende bedrijf te werken!

Gelukkig zijn er ook nog nette bedrijven, waar je op de afgesproken tijd en datum keurig een afwijzingsbericht krijgt. Helaas afwijzingsbericht. Overigens heb ik zelf nog eens kritisch naar mijn brieven en CV gekeken en die schijnen volgens de mensen om mij heen wel in orde te zijn. Ik word ook met regelmaat uitgenodigd op gesprek, maar het wil maar niet lukken...

Wie o wie herkent bovenstaande?

Gr, Michiel
Met citaat reageren