Los bericht bekijken
  #28  
Oud 26 augustus 2010, 15:09
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marius Bekijk bericht
Ben ik niet met je eens. Meestal stuur je een CV, in plaats van papiertjes. (papiertjes vragen ze alleen als ze je CV niet geloven
Je CV is je ingangsticket waarmee je je onderscheid ten opzichte van de rest. Als de rest meer te bieden heeft is het einde oefening en verdwijnt je CV in de papierbak. Sad but true.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marius Bekijk bericht
En in je CV kan je prima je werkervaring zetten, zoals, ik heb een puntjepuntjepuntje-systeem uitgerold bij die en dat organisatie, en ze zijn daar erg tevreden over etc. Dan ben je EN concreet bezig, EN je geeft (controleerbare) referenties op.
Of heb je nog geen werkervaring?
Ruim 20 jaar in de ICT genoeg?

Ben begonnen als (junior) programmeur, daarna doorgegroeid. Ik richt me nu op functies als business analyst en business consultant. Om daarop binnen te komen bij de grote organisaties in Nederland als zelfstandige heb je simpelweg een WO opleiding (liefst meer) nodig om de eerste schifting te overleven. Je hebt maar te voldoen aan het competentieprofiel dat zij opstellen. Of je het er mee eens bent doet niet ter zake. Bovendien, er zijn momenteel veel te veel kandidaten voor te veel te weinig opdrachten. Je moet nummer 1 of 2 van de 10 (of misschien wel 50) zijn om binnen te komen. Een juiste opleiding helpt daarbij, naast het feit dat de theoretische kennis met praktijk ervaring een harde voorwaarde is voor dit soort functies.

Mijn situatie is dus ietsjes anders dan die van jou

Wat ik grappig vind om te lezen is dat veel mensen zich richten op waarom zij specifiek aangenomen zouden moeten worden, ondanks dat ze niet helemaal voldoen aan de eisen. Bekijk het eens van de andere kant! De werkgevers hebben het momenteel voor het zeggen. Hun doel is de beste kandidaat in te huren. Zij definiëren wat in hun ogen "het beste" (=profiel) is, en alles wat niet direct voldoet aan de eisen (=profiel) voldoet niet. Ongeacht wat de kandidaat er zelf van vindt. Niet eerlijk misschien, maar zo ligt het nu wel.
Met citaat reageren