Los bericht bekijken
  #5  
Oud 18 oktober 2008, 21:53
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie junior consultant bij adviesbureau

Dag Corsocomo,

Een aanhef evenals een afsluiting staat altijd netjes. Op internet kun je volstaan met Geachte....... en afsluiten met Met vriendelijke groeten.

Ik heb je brief met blauw van commentaar voorzien. Je bent zo hier en daar wat bescheiden, dat kan iets steviger. Je staat weliswaar aan het begin van je carričre, maar hebt al wel wat kennis en ervaring.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Corsocomo Bekijk bericht
XX staat bekend als een bedrijf met een open cultuur waar samenwerking hoog in het vaandel staat. Daarbij is er ruimte voor opleiding en ontwikkeling waarin mede door eigen inzet veel kansen mogelijk worden gemaakt. Dit zijn aspecten die XX een aantrekkelijke werkgever maken voor mij. Je opening komt wat algemeen over. Dat zou wat pakkender kunnen. Je schrijft dat het bedrijf bekend staat als een bedrijf met een open cultuur. Waar blijkt dat uit en kun je dat omschrijven?

Tijdens mijn stage bij adviesbureau XX op de afdeling XX ben ik enthousiast geworden voor het consultancyvak. Met plezier heb ik meegekeken hoe adviseurs zich vastbijten in een vraagstuk en samen met het team binnen de deadline een zo passend mogelijke oplossing vinden voor de opdrachtgever. Daarnaast heb ik meegewerkt aan het opzetten van een quick scan voor veiligheidsmanagementsystemen in de XX sector. Ook heb ik bijgedragen in de initiële fase aan een spelsimulatie voor veiligheid in de XX. [Hierdoor heb ik kunnen ervaren.....] Dit gedeelte weglaten. De uitleg die je in deze zin geeft over hoe je een en ander ervaren hebt, spreekt al voor zich in de vorige zinnen.


De diversiteit van het advieswerk spreekt mij aan. Tijdens mijn studies en nevenactiviteiten heb ik een start gemaakt met het ontwikkelen van eigenschappen zoals ....... (voorbeelden noemen) En dan verder: Ik sta open voor nieuwe ervaringen en mensen. Tijdens mijn uitwisselingen in het buitenland heb ik geleerd mij snel aan te passen aan een andere omgeving.

Hierbij hoop ik uw interesse gewekt te hebben en kom ik graag in een gesprek mijn kennis, ervaring en motivatie verder toelichten.
__________________
Rianne
Met citaat reageren