Los bericht bekijken
  #1  
Oud 24 januari 2010, 12:41
Theresa Theresa is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2009
Berichten: 19
Theresa is on a distinguished road
Standaard Opleidingskeuze voor coach, adviseur, consulent of trajectbegeleider

Momenteel werk ik 40 uur per week (marketing en communicatie), maar ik hoop z.s.m. 32 of 28 uur te gaan werken als coach, adviseur, consulent of trajectbegeleider.

Als achtergrond heb ik HBO Communicatie en WO Communicatie- en informatiewetenschappen (bachelor). Dit is denk ik een goede basis voor het werk als coach, adviseur, consulent of trajectbegeleider (i.v.m. gesprekstechnieken, communiceren op verschillende niveaus etc.), maar om echt goed te worden in dat soort werk en om mijzelf aantrekkelijk te maken op de arbeidsmarkt voor deze functies, wil ik graag weer een opleiding gaan volgen. Ik weet alleen niet welke opleiding ik hier het beste voor zou kunnen gaan volgen. Ik zit te denken aan coaching, (loopbaan) advisering, psychologie, (gestalte) therapie. Het moet wel een opleiding zijn die ik goed kan combineren met mijn werk. Welke opleiding denk jij dat ik het beste zou kunnen volgen?

De opleiding toegepaste psychologie bij de NTI trekt mij ook wel heel erg, alleen ben ik niet zo goed in statistiek. Daarnaast weet ik ook niet of het volgen van een HBO of WO opleiding van een NTI, LOI, NCOI of een NHA wel verstandig is?

Is iemand ook bekend met de opleidingen van schouten en nelissen? (coach opleidingen?

Groet Theresa
Met citaat reageren