Los bericht bekijken
  #1  
Oud 28 september 2009, 00:37
judith67 judith67 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 september 2009
Berichten: 13
judith67 is on a distinguished road
Standaard Waar sta je over vijf jaar? en Omschrijf jezelf

Deze vragen zijn redelijk doorsnee voor een sollicitatiegesprek.

Ik vraag me af wat men precies met die vragen wil weten. Bv. je bent ambitieus en je geeft een antwoord dat mijlen verder ligt dan waar je voor solliciteert is niet zo handig, ofwel als men juist een ambitieus iemand zoekt.
Of wil men vooral weten of je een jobhopper bent?

Kun je vragen naar de achtergrond van deze vraag? (zo van : hoe bedoelt u precies?) (ik zie sommige mensen al kriegel worden, die niet snappen wat er onduidelijk is aan de vraag).

Dan: omschrijf jezelf eens...
Dat vind ik echt een beledigende vraag (daarom heb ik ook altijd moeite om antwoord te geven). Ik heb toch snot.... een brief geschreven met allerlei dingen over mezelf en ook op mijn cv nog allerlei eigenschappen omschreven. Als je meer wilt weten, sluit daar dan bij aan...

(maar ja, ik zit niet in de positie dat hardop te zeggen). Zou je kunnen zeggen (na kort noemen van de essentie van wat er staat in brief en cv) : op welk punt zou u nog aanvullingen willen? Of over welke aspecten wilt u verdere informatie?

(ik weet wel: ik kan ook gewoon een verkooppraatje voor mezelf voorbereiden en niet zo moeilijk doen, maar eerlijk gezegd houd ik wel van een gewaagder aanpak). Alleen, bij wie zou die aanpak wel werken en bij wie niet?

Is dit te bitchie?
Met citaat reageren