Los bericht bekijken
  #1  
Oud 20 november 2008, 13:46
penthiseleia penthiseleia is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 november 2008
Berichten: 13
penthiseleia is on a distinguished road
Standaard CV roepnaam doopnamen

Ik vraag met af hoe ik het nu precies met doen met betrekking tot roep- en voornamen in mijn cv en brief. Het is een beetje ingewikkeld :s

Mijn roepnaam is AP terwijl mijn doopnaam JP is. Omdat ik nog jong ben en ook solliciteer bij jonge werkgevers wil ik graag gewoon mijn 'roepnaam' (AP) gebruiken en niet alleen maar mijn officiele naam JP. Bovendien solliciteer ik in een wereldje waarin, denk ik, doopnamen (cq religiositeit) niet direct een pre zijn. Tot nu toe begon ik mijn sollicitatiebrieven met een kopje waarin mijn titel en de voorletters J.P. stonden, en dan ondertekende ik met Ann-Penth Bos. Op deze manier stonden in ieder geval in de brief beide namen maar omdat ik nu probeer om een brief op een a4 te passen heb ik dat kopje geschrapt. Daardoor staat nu in de brief alleen maar AP en in mijn cv alleen maar JP. Dit vind ik gek, hoe los ik het op?

Bij de burgerlijke stand ben ik bekend als JP en ik denk dus dat ik JP als voornaam op mijn CV moet zetten. Ik vind het nogal veel om zowel voornaam: Jann-Penthiseleia roepnaam: Ann-Penth, te zetten. Dat vestigt er ook zo de aandacht op. De kop van mijn CV bevat ook mijn naam, zou ik daar dan AP kunnen gebruiken? en dan daaronder onder voornaam JP?

Curriculum Vitae
Ann-Penth Bos

naam: Bos
Voornaam: Jann-Penthiseleia

In plaats van wat ik nu heb:

Curriculum Vitae
J.P. Bos

naam: Bos
Voornaam: Jann-Penthiseleia


Het is een lang verhaal en een beetje een rare vraag misschien... maar... iemand?!
Met citaat reageren