Los bericht bekijken
  #1  
Oud 16 februari 2007, 02:26
Dhr.A.Noniem Dhr.A.Noniem is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 februari 2007
Berichten: 1
Dhr.A.Noniem is on a distinguished road
Post Open sollicitatie stageplek adviesbureau. Graag uw commentaar

Beste forumbezoekers,

Graag jullie commentaar op onderstaande brief die ik geschreven heb voor met het oog op een stageplek bij een adviesbureau.
Ik geloof dat het taalkundig allemaal wel goed zit (zo niet, dan hoor ik dat graag). Ik ben vooral geïnteresseerd naar jullie mening over de inhoudelijke kant van het verhaal. Zelf heb ik het idee dat hij wat aan de lange kant is, maar verder heb ik niet echt een concreet idee wat ik er nog aan kan of moet veranderen en verbeteren of wat er nog aan ontbreekt dan wel overbodig is.

ALvast bedankt.


===========

Van: ……..

Aan: …….

Plaatsnaam, dd-mm-jjjj

Betreft: open sollicitatie stageplek

Geachte heer/mevrouw,

Toen ik onlangs in de media berichten tegen kwam over de rol van BedrijF bij de wederopbouw van Infrastructuur, werd mijn interesse in BedrijF gewekt. Toen ik met het oog op een mogelijke stageplek onlangs op internet meer informatie zocht over BedrijF en de website vergeleek met die van andere bedrijven en instellingen wekte BedrijF nog meer mijn interesse en bij deze wil dan ook graag een open sollicitatie doen naar een stageplek bij BedrijF.

Wat me bijzonder aanspreekt aan BedrijF, is de manier van maatschappelijk verantwoord ondernemen met oog voor een duurzame samenleving. Persoonlijk ben ik al van jongs af aan geïnteresseerd in een duurzaam ingerichte wereld waarin, naast aandacht voor economie, ook aandacht voor het milieu bestaat en deze aandacht ook in daden omgezet wordt.
Momenteel ben ik mijn scriptie aan het schrijven voor de afstudeerrichting “Afstudeerrichting” van de masteropleiding Geografie aan de Universiteit van Amsterdam, waarvoor ik een onderzoek heb gedaan aan de kust. De studie wordt afgesloten met een meeloopstage van circa 6 maanden.
Gedurende mijn studie heb ik nog niet bijzonder veel gelegenheid gehad om veel inhoudelijk relevante werkervaring op te doen. Desondanks heb ik ook veel geleerd toen ik gedurende één jaar mijn studie heb onderbroken om me volledig te richten op het voorzittersschap van een studentenvereniging. Ook diverse andere werkzaamheden bij studie- en studentenvereniging waren een leerzame ervaring evenals diverse bijbaantjes in de horeca en andere sectoren waar klantgericht denken centraal stond. Initiatief nemen, benutten van creativiteit en op klantgerichte wijze met anderen werken aan een bepaald resultaat waren zaken die me hierin zeer aanspraken en waarmee ik ook verwacht een waardevolle bijdrage binnen een bedrijf of organisatie te kunnen leveren.
Wanneer ik mezelf de vraag stel wat voor soort bedrijf of organisatie me een prettige en leuke plek lijkt om werkzaam te zijn, dan kom ik op een vooruitstrevend en dynamisch bedrijf met ook veel jonge werknemers. Voor zover ik dat tot op heden heb kunnen beoordelen voldoet BedrijF daar in hoge mate aan.

Ik ga ervan uit dat u na het lezen van deze brief en mijn curriculum vitae een duidelijk beeld van mijn interesse en motivatie voor een stageplaats binnen uw organisatie hebt gekregen. Ik verwacht beschikbaar te zijn vanaf begin april. Uiteraard kom ik graag persoonlijk langs voor een gesprek om meer van uw bedrijf te weten te komen, de stagemogelijkheden te bespreken en om mijn sollicitatie en curriculum vitae mondeling toe te lichten. Een reactie uwerzijds wacht ik met belangstelling af.

Met vriendelijke groet,

(handtekening met een levensechte pen)

Naam

Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren