Los bericht bekijken
  #10  
Oud 23 juni 2012, 02:46
Vrunck Vrunck is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 juni 2012
Berichten: 40
Vrunck is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

je brief is al beter, maar je nog niet optimaal. Ik mis de structuur en een boodschap. Probeer je brief eens te lezen door de ogen van een ander. Is elke zin duidelijk wat je bedoeling of boodschap is?

Ikzelf maak altijd een "raamwerk" te maken voor elke brief en deel elke functie in per alinea.

[OPENING]

[OPLEIDING]
Wat vraagt de werkgever m.b.t. opleiding.
Probeer niet vanuit "ik of mijn" te antwoorden, maar vanuit de vacature.
"Mijn opleiding en werkervaring sluiten goed aan op uw functie-eisen."
--> "Uw functie-eisen sluiten goed aan op mijn opleidingsniveau en werkervaring. Doordat ik... etc."

[AANVULLENDE ERVARING]
- stel er wordt gevraagd naar communicatief sterke voor de telefoon. Dan kan je hier benadrukken dat je trainingen hebt gevolgd hiervoor óf dat je door dagelijks 3 uur met een vriendin te bellen, een schat aan ervaring hebt opgebouwd aan de telefoon. (ligt aan de situatie en stijl etc.)

[INTERESSE IN BEDRIJF]/[Wat spreekt je aan in het bedrijf]
Beschrijf hoe de doelen en ambities op jou van toepassing zijn en dat ze je aanspreken. kom daarna terug met een conclusie: "Daarom...".

[SLOT]

naam

-------------------------------------------------------------------------------
hieronder heb ik zo wat dingen op deze manier in je brief aangepast. Ik hoop dat je verder komt...

Succes,

Frank

---------------------------------------------------------------------------------
Geachte mevrouw ...,
[Opening]
Deze functie spreekt mij om de volgende redenen, erg aan.

Ten eerste, omdat uw functie-eisen goed aansluiten bij mijn opleiding en werkervaring. Direct na het voltooien van de opleiding tot administratief medewerkster, ben ik bij hotel ... Haarlem aan de slag gegaan als [naam eerste functie]. Hier heb ik mezelf binnen anderhalf jaar opgewerkt tot coördinator van de receptie. Het verzorgen van de financiële administratie (dat is het maken, controleren en innen van facturen toch?), de urenregistratie en ... (zoek nog het woord voor soort P&O-functie/personeelsbestand).

(ik zou de sollicitatiegesprekken, beoordelingsgesprekken, factureren en andere taken in je cv aanstippen bij je werkervaring.)

Ten tweede, omdat [uniek/speciale ervaring van je het liefst een onderscheidende ervaring die waardevol is voor het bedrijf]. [Uitleg waarom je dat denkt].

Ten slot, vanwege [een visie/ambitie sfeer --> iets dat je aanspreekt in de organisatie]. [Motivatie waarom dat je aanspreekt]. "Daarom... [Conclusie]"

In een persoonlijk gesprek zal ik met plezier mijn gedrevenheid en enthousiasme verder toelichten en mogelijkheden voor eventuele samenwerking met u bespreken.

Ik zie daarom uw reactie met vertrouwen tegemoet.

Met vriendelijke groet,

---------------------------------------------------------------------------------
Met citaat reageren