Los bericht bekijken
  #1  
Oud 15 juli 2011, 02:08
meisjeinmokum meisjeinmokum is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 juli 2011
Berichten: 4
meisjeinmokum is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief traineeship projectontwikkeling bij een mediabedrijf

Hallo allemaal!

Tijdens het zoeken naar tips over het schrijven van een goede sollicitatiebrief kwam ik op deze website terecht... en toen op dit fijne forum! Graag zou ik enige feedback ontvangen op mijn sollicitatiebrief, voor mijn eerste echte baan, erg spannend dus. Voor de duidelijkheid de functie-eisen van de vacature er even bij:

Je coördineert acquisitieactiviteiten; identificeren en benaderen potentiële opdrachtgevers, voeren en opvolgen gesprekken.
Je verricht marktonderzoek en adviseert de directie over het benaderen van nieuwe markten voor websites
Je levert een bijdrage aan de marketing- en communicatieactiviteiten gericht op nieuwe opdrachtgevers.
Je ondersteunt en projectmanagers en communicatiemedewerkers bij lopende projecten.


Mijn brief is als volgt:


Beste meneer, mevrouw,


350 aanslagen per minuut. Mijn typesnelheid - en andere vaardigheden – zou ik het liefst voor XXXXXX inzetten. Graag solliciteer ik daarom naar de door u aangeboden functie van trainee projectontwikkeling.

Ik ben 24 jaar en rond deze zomer mijn studie Nieuwe media af. Ik heb veel interesse in nieuwe en andere media en heb daarover in mijn studie veel kunnen leren. Nu wil ik mijn kennis graag in de praktijk toepassen en mij op meerdere vlakken ontwikkelen.

Ik denk dat ik geschikt ben als trainee projectontwikkelaar omdat ik zelfstandig en flexibel ben.Tijdens mijn studie heb ik al meerdere malen een kort 'project' opgezet; ik heb voor verschillende bedrijven een PR-video gemaakt. Daarbij was ik onder andere verantwoordelijk voor het afnemen van interviews en de montage. Deadlines werden gehaald en de opdrachtgevers waren tevreden over het resultaat. Verder heb ik op eigen initiatief een korte film gemaakt over mijn ervaringen als vrijwilliger in Spanje. Hiervoor heb ik onder andere een budgetplan geschreven. Daarnaast heb ik tijdens een stage bij een televisieprogramma ervaren hoe het is om in een team te werken. Hierbij kon ik mijn creativiteit goed kwijt in het creëren van televisie-items. Deze eigenschappen en vaardigheden sluiten goed aan bij het door u gestelde profiel van projectontwikkelaar.

Tijdens de door u aangeboden traineeship zou ik graag meer leren, zowel over de websites die XXXXXX ontwikkelt, als over de commerciele kant van projectontwikkeling . Ook spreekt jullie internationale werksfeer mij aan. Tijdens mijn studie heb ik veel samengewerkt met internationale studenten. Graag zou ik media en een internationale werksfeer combineren in mijn carričre: bij XXXXXX dus!

Voor meer informatie over mijn ervaring en werkzaamheden verwijs ik u graag naar mijn curriculum vitae. Ik hoop dat deze sollicitatie u aanleiding zal geven mij uit te nodigen voor een persoonlijk gesprek, zodat ik mijn enthousiasme voor de functie verder kan toelichten.


Met vriendelijke groet,


--- meisjeinmokum ---


Bijlage: Curriculum Vitae


Ik hoop spoedig een reactie te ontvangen, wil de brief eigenlijk morgen al versturen omdat de vacature al een weekje online staat. Ik ben zelf wel tevreden over de brief en kan niet echt meer bedenken hoe ik 'm verder kan verbeteren. Over de opening twijfel ik wel: ik wil graag opvallen, had de tips op deze site daarover gelezen en zo kwam ik op deze opening. Maar een echte link tussen het snelle typen en het mediabedrijf is er eigenlijk niet. Alle suggesties - op inhoud en stijl – zijn welkom dus. Alvast erg bedankt!
Groetjes.
Met citaat reageren