Los bericht bekijken
  #6  
Oud 9 november 2014, 11:39
FrankMVenlo FrankMVenlo is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 7 juli 2014
Berichten: 24
FrankMVenlo is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterVercruysse Bekijk bericht
Bij de andere werkgever komt er dan opnieuw een baan vrij, dus dit komt op het zelfde neer. Er zijn ook een aantal beroepen waarbij het aantal openstaande vacatures groter is dan het aantal werklozen, deze werkgevers kunnen dan geen nieuwe werknemers meer vinden.
Nou nou, dat laatste komt zelden voor, ik kan me geen beroep voorstellen waar er meer vraag naar is dan aanbod. Berichten in de media die bv roepen: "Er zijn te weinig technici!!!!! " zijn altijd zwaar overdreven. Bedrijven willen liefst uit een grote vijver kunnen vissen en niet mensen verplicht moeten aannemen omdat er simpelweg geen andere mensen beschikbaar zijn. Dit betekend dat ze ook de luie en beunhazen moeten aannemen dus daarom roepen ze al heel snel dat er te weinig mensen zijn. Bedrijven hebben er maling aan dat er teveel mensen voor sommige beroepen worden opgeleid. ( bv journalisten of piloten )
Zolang zij maar uit een grote vijver kunnen vissen.

En verder je stelling dat iemand die vanuit werk solliciteert ook weer een nieuwe baan schept is maar zeer ten dele waar.
Soms wel uiteraard. Maar ook heel vaak gaat het om bedrijven die willen inkrimpen/stoppen en mensen die weggaan niet vervangen. ( bv Philip Morris nu in Breda )

Ik ben heel erg voor eerlijkheid, heb je al een baan prima uiteraard mag je dan solliciteren ( om mijn vorige statement wat te nuanceren ) maar de langdurig werkloze heeft voorrang.( bij gelijke geschiktheid ) Dat zou eerlijk zijn.
Met citaat reageren