Los bericht bekijken
  #1  
Oud 9 september 2009, 12:36
Enthousiaste werkzoekende Enthousiaste werkzoekende is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 september 2009
Berichten: 5
Enthousiaste werkzoekende is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie managmentassistent (adminstratieve functies)

Hallo forum-lezers van Carrieretijger.nl,

Ik ben sinds augustus geslaagd voor mijn opleiding P&A, AD. Sinds mei ben ik aardig druk aan het solliciteren, de laatste tijd verstuur ik steeds meer brieven, maar helaas afwijzing na afwijzing. Zelf zou ik wel moeten weten hoe ik een geschikte brief moet schrijven... Ik volg wat ik geleerd heb en zet zo mijn brief op. Maar... ik denk dat mijn brieven meer moet laten spreken, ervoor zorgen dat de interesse wordt gewekt van lezer. Zouden jullie naar de brief willen kijken en mij wat tips willen geven? Iemand die is uitgenodigd voor een gesprek? Zou graag willen weten wat ik anders moet doen, om es een keer uitgenodigd te worden.
Dit is mijn brief, in de bijlage mijn CV.

Betreft: Sollicitatie managementassistent

Leeuwarden, 9 september 2009

Geachte mevrouw XXXX,

Bij het lezen van de vacature voor managementassistent was ik meteen enthousiast. In augustus 2009 heb ik mijn diploma behaald voor mijn opleiding Personeel en Arbeid, Associate Degree. Nu wil ik graag mijn vaardigheden gaan gebruiken in een leuke en uitdagende functie. Graag kom ik daarom in aanmerking voor deze functie.

De waarden betrouwbaarheid, kwaliteit en zorgvuldigheid van de xxxxxx spreken mij erg aan. Dit zijn waarden die ik in werk belangrijk vind in de omgang met mensen en wat ik nastreef in de uitvoering van mijn taken.
Daarnaast spreekt mij de combinatie van administratieve taken, het ontvangen van gasten en het contact onderhouden met management in de functie van managementassistent erg aan. Werken als managementassistente lijkt mij afwisselend en uitdagend.

Zowel mondeling als schriftelijk kan ik goed communiceren. In mijn stages heb ik veel ervaring opgedaan met het contact onderhouden met medewerkers en leidinggevenden. Voor medewerkers en leidinggevenden heb ik in mijn laatste stage bij gemeente XXXXXX diverse vragen beantwoord over de CAO en het personeelsbeleid. Hierbij legde ik diverse regelingen uit, zodat de betrokkene een antwoord kreeg met duidelijke informatie waarmee hij/zij geholpen werd. Met leidinggevenden heb ik het nieuwe introductieprogramma besproken, zodat zij het programma kunnen gebruiken voor de introductie van nieuwe medewerkers. In mijn werk als receptioniste heb ik ervaring opgedaan met het contact met klanten en gasten.
Daarnaast heb ik in mijn werk en in stages laten zien dat ik zelfstandig en zorgvuldig werk, onder andere de ziekteverzuimregistratie en het coördineren van werving en selectieprocedures waren mijn taken in mijn laatste stage.

Wilt u meer te weten komen over mij en mijn motivatie voor de functie van managementassistent bij XXXX? Graag licht ik dit toe in een kennismakingsgesprek.


Met vriendelijke groet,



XXXXXX
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc CV-carrieretijger.doc‎ (62,0 KB, 84x gelezen)
Met citaat reageren