Los bericht bekijken
  #2  
Oud 11 september 2009, 12:43
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie managmentassistent (adminstratieve functies)

Hallo mede enthousiasteling,

Oké, komt ie:

De eerste alinea is voor de hand liggend en nietszeggend, daar gaan er dertien van in een dozijn. Op de website van bedrijven is meestal een missie/visie/werken bij, te vinden. Dus eerst gaan verdiepen in het bedrijf en hen daarmee in je opening aanspreken. Om mee te beginnen zijn op dit forum diverse voorbeelden en adviezen hieromtrent te vinden.

De tweede alinea: Leuk dat het je aanspreekt, maar aanspreken is nog geen kunnen. Wat kun je en wat ga je inzetten?

De derde alinea kan geschrapt worden, omdat deze informatie grotendeels in je cv duidelijk gemaakt kan worden.

De aflsuiter: Te vrijblijvend. Je wilt hoe dan ook in gesprek en wat je in de opening al duidelijk gemaakt hebt door je volledig te kunnen vinden in de missie/visie van het bedrijf. Versterk dit nog eens in je afsluiter.

------------------------------------------

Je cv kan ook beter. Als ik wat tijd over heb zal ik er vandaag nog even naar kijken. En/of misschien is er iemand anders die je van adviezen kan voorzien.

Ik ben 50plusser, dus meer kans om op basis van geboortedatum in de prullenbak te belanden. Hierdoor ben ik mij gaan toeleggen op spetterende openingen voor meer kans op het vasthouden van aandacht na een eerste vluchtige blik de op de brief. Mijn cv heb ik (voor mij) tip-top gemaakt door niet alleen statisch dingen op te noemen, maar er tevens een stukje persoonlijkheid in te leggen, ook weer met het oog op het geďnteresseerd houden van de lezer. Op zowel brief als cv krijg ik uitnodigingen.
__________________
Rianne
Met citaat reageren