Los bericht bekijken
  #1  
Oud 5 augustus 2012, 12:03
yvje yvje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 2
yvje is on a distinguished road
Standaard Hoe omscholen van zorg naar voedingssector?

Hallo,

Ik zit met een voor mij groot dilemma.

Ik ben 29 jaar en werk al sinds mijn 18e in de zorg (heb alleen maar zorg gerelateerde diploma's-> verpleegkundige en ambulancechauffeur). Momenteel zit ik in de ziektewet en mijn tijdelijke contract loopt door mijn klachten binnenkort af.
Door de lichamelijke problemen ben ik genoodzaakt om zeker de komende 2 tot 5 jaar de onregelmatigheid uit te stappen.

Al een hele poos zegt mijn hart/gevoel zegt dat ik richting de voedingssector moet (voedingsdeskudige/diëtiste/gewichtsconsulent etc), maar heb daar natuurlijk geen papieren voor.
Ik weet ook dat ik daar goed in zou zijn, ik weet bijvoorbeeld dat ik door mijn lichamelijke ongemakken meer van voeding dan de gemiddelde voedingsdeskundige. Maar ook door mijn achtergrond zou een adviserende rol mij goed liggen.

Hoe omscholen aan te pakken?

Mijn situatie:
Ik woon samen met mijn vriend, we hebben een huis en zijn salaris is nog niet voldoende om ons 2en te onderhouden.

- een fulltime studie is dus gewoonweg niet mogelijk. Er moet wel geld binnen komen.

- een avondstudie. dit is zeker een mogelijkheid, maar een HBO voeding en dietetiek opleiding is niet goedkoop (voorbeeld: kost via de ncoi een €5000 per jaar).
Daarbij zou ik dus fulltime moeten werken, op zich geen probleem.

Ik ben nu al een paar week op zoek naar leuke passende functies, voor alle dingen die ik evt leuk vind ben ik papieren nodig. En overal waar ik papieren voor heb, zit een flinke lading onregelmatigheid.

Ik kom er zelf niet meer uit.

Per 2 sept kom ik nog in de zietewetuitkering terecht, daarna kom ik natuurlijk in de ww. Heb geen idee in hoeverre een uwv begeleiding geeft. Of ze bijvoorbeeld tegemoetkomen in studiekosten als je je wilt omscholen.

Iemand advies?
(excuus als het een warrig verhaal is.. zo ziet mijn hoofd er van binnen momenteel uit)
Met citaat reageren