Los bericht bekijken
  #2  
Oud 18 september 2005, 16:54
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: doe jij iets met je studie? Ik niet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sterretje24
Ik heb dus rechten gedaan. [...] Ik werk nu ook als beleidsmedewerker RO. Dit heeft eigenlijk weinig meer met de juridische kant van de RO te maken.
Of het terecht is kun je je afvragen, maar feit is (meen ik) dat in beleidsfuncties relatief veel juristen werken. Zo irrelevant is die opleiding misschien niet.

Citaat:
Ik maak beleid. Hier heb ik niet voor geleerd.
Tsja, "beleid maken" vind ik net zoiets als "woorden schrijven". Dat is een algemene vaardigheid die iedereen in enige mate beheerst, al zijn er natuurlijk kwaliteitsverschillen. Het lijkt me dat een goede beleidsmaker toch wel enig verstand moet hebben van hetgeen waarover zij of hij beleid maakt. Maar dat zal op het ene beleidsgebied sterker gelden dan op het andere. Soms is het gezond-verstandwerk.

Citaat:
Natuurlijk had ik misschien achteraf gezien beter een andere studie kunnen kiezen, dat meer aansluit op mijn huidige interesses, maar ja, dat is niet voorzienbaar, maar weggegooid geld of moeite is het absoluut niet!
Ik heb elektrotechniek gestudeerd en had het er laatst met een stel studievrienden over. Minder dan de helft van die groep doet nu iets dat direct met de studie te maken heeft, en van die helft is dat voor een deel op management- of beleidsniveau. Het lijkt dus normaal te zijn
__________________
René
Met citaat reageren