Los bericht bekijken
  #10  
Oud 20 mei 2013, 20:30
Elly Elly is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2013
Berichten: 8
Elly is on a distinguished road
Standaard Solliciteren met een arbeidshandicap

Hallo Patrick,

Je noemt 2 dingen: je handicap (die je eigenlijk niet hoeft te hinderen op je werk mits je op de juiste plek bent), en de compensatie daarvoor (een subsidie voor de werkgever). Of je deze twee zaken moet benoemen in een open sollicitatie hangt denk ik af van a) het bedrijf waar je solliciteert, b) het vertrouwen dat je hebt in je eigen functioneren.

Als het een bedrijf is dat 'open staat' voor de wat afwijkende mens, en daar misschien zelfs wel blij mee is kun je het zeker vermelden. Uiteindelijk dwingt je handicap je ertoe je bewuster te zijn van jezelf en van wat je kunt, en dus ook wat je te bieden hebt. Noodgedwongen ben je eerlijker en opener. Dit kan zeker een pluspunt zijn. Ik zou dit niet proberen te compenseren door de subsidie te vermelden; dit komt wat droevig over. Je acht jezelf wel ňf niet geschikt voor de baan, klaar! Een werkgever die jou aanneemt omdat het hem wat centen scheelt is geen werkgever waar je van groeit en opbloeit.

Mocht je je handicap noemen, vertel dan ook wat meer persoonlijke dingen, bv de leuke of grappige dingen die je autisme (misschien) met zich mee brengt. Toon jezelf dan maar volledig, anders blijft enkel de handicap in gedachten en dat zou jammer zijn.
En ik zou er in ieder geval niet mee openen. Neem het als laatste alinea in je motivatie op.

Heel veel succes!

Elly
Met citaat reageren