Los bericht bekijken
  #1  
Oud 4 november 2009, 16:50
01-johndoe 01-johndoe is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 november 2009
Berichten: 5
01-johndoe is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief medew. personeel & ontwikkeling

Ik vond mijn brieven aan de sterke kant, echter begin ik met de dag meer te twijfelen. Wat is er verkeerd aan? Welke punten kan ik verbeteren?

Dit is een brief voor medewerker personeel en ontwikkeling.
Men vraagt:
-Inspirerende, enthousiaste teamplayer
-Proactief
-Relevante afgeronde opleiding zoals P&O

Taken:
-ondersteuning en advies aan het management bij het optimaal realiseren van de ontwikkeling van medewerkers binnen bedrijf. Hierbij valt te denken aan stagebeleid, werving en selectie, opleiden, werkgelegenheidsprojecten en verzuimbegeleiding.
-bijdrage leveren aan de ontwikkeling van medewerkers binnen bedrijf.

Mijn brief:
Geachte meneer,

Samen doorontwikkelen naar een plaats die perfect aansluit op de wensen van de bewoners? Wat wil ik hier graag een bijdrage aan leveren.
Een functie welke goed aansluit op mijn afgeronde studie, opgedane werkervaring, maar ook karakter.

Onlangs heb ik mijn opleiding Management, Economie en Recht aan de Noordelijke Hogeschool te Leeuwarden afgerond. Deze opleiding is iets breder dan de opleiding Personeel en Organisatie. De opleiding biedt een breed vakkenpakket waaronder personeelsmanagement, arbeidsrecht, sociale zekerheid en leiderschap en management. Laten dit nou ook juist mijn favoriete vakken zijn geweest. Tevens is er veel aandacht besteed aan vaardigheden zoals vergaderen, feedback geven en adviseren.
Ik kan mijzelf omschrijven als een sociaal en punctueel persoon met gevoel voor verantwoordelijkheid. Tijdens het werken in teamverband ben ik gewend om initiatieven te nemen en een aanspreekpunt te zijn. Bij projecten werd ik door medestudenten vaak aangewezen tot “voorzitter”. Dit was zonder die eigenschappen niet gebeurd.

Bovendien heb ik tijdens mijn stage en werkperiodes bij bedrijf veel ervaring opgedaan over personeel en ontwikkeling, juridische regels en de aspecten rondom verzuimbegeleiding. Regelmatig had ik gesprekken met flexwerkers over hen ziekteverzuim en de oplossingen daarvan.
De kwaliteit van werving en selectie is mij daar goed aangeleerd, mede door de cursussen die bedrijf aan bood. Er was zelfs zoveel vertrouwen in mij dat ik de opdracht kreeg om enkele nieuwe medewerkers volledig in te werken.

De functie van medewerker Personeel en Ontwikkeling lijkt mij een ontzettend leuke baan. Daarnaast is de kans tot doorontwikkeling binnen bedrijf iets wat mij het juiste gevoel geeft. Ik hoop dat mijn brief en cv u ook het juiste gevoel hebben gegeven en dat we dit in een persoonlijk gesprek kunnen benadrukken.

Met belangstelling zie ik uw reactie tegemoet.

Hoogachtend,
Met citaat reageren