Los bericht bekijken
  #5  
Oud 8 maart 2013, 09:53
Helena Helena is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 maart 2013
Berichten: 30
Helena is on a distinguished road
Standaard

Beste Marieke,

Hieronder mijn indrukken van je brief per alinea.

Beste,

Patiëntvriendelijk, warme persoonlijkheid en flexibel is de zorghulp SEH die u zoekt. Deze steekwoorden zijn op mij van toepassing en daarom solliciteer ik dan ook naar deze functie.
Een korte alinea. Verder vind ik de eerste zin niet lekker lopen. Wat dacht je van: U zoekt een patientvriendelijke, flexibele zorghulp SEH met een warme persoonlijkheid. Ik herken mijzelf in deze... Zoiets? Ik vind het wel sterk om te starten met de waarden te benoemen die zij zoeken. Misschien (maar dat past misschien niet bij jou?) kun je met een pakkender begin beginnen als je zegt: U zoekt... U heeft gevonden! ??

Bij de volgende pagina wat wijzigingsvoorstellen:

Ik heb nu ruim 5 jaar gewerkt als thuishulp in de thuiszorg en daar ook de nodige ervaring opgedaan. Als thuishulp was ik verantwoordelijk voor een vaste groep cliënten in hun thuissituatie. De meeste cliënten ondersteunde ik jarenlang in het huishouden en de administratie en daarnaast droeg ik bij aan structuur in hun dagelijkse leven. Cliënten omschreven mij als vriendelijk en....(ik zou hier twee eigenschappen noemen) en er ontstond in alle gevallen al snel een vertrouwensrelatie. Ik zorg graag voor mijn medemens en werk graag samen naar een gerichte oplossing toe. Dit zegt mij weinig als ik niet weet wat het probleem isAls ik wat kan betekenen voor een ander voel ik mij nuttig en voldaan. Ik zou uitkijken met dit soort uitspraken: nu lijkt het alsof je je werk doet zodat jij je beter/nuttig kunt voelen? Ik zou het breder houden: "Ik vind mijn werk vooral vervullend wanneer blijkt dat mijn ondersteunende/verzorgende diensten de levenskwaliteit van mijn cliënten bevorderen; dit is dan ook mijn belangrijkste doel." Zoiets?

Wat mij aanspreekt aan het UMC St. Radboud Nijmegen is het persoonlijk aspect. Elke nieuwe client is voor jullie even belangrijk en krijgt het gevoel meer dan alleen een client te zijn.Ik zou voorgaande zin wijzigen: je weet niet wat clienten voelen. Ik zou hier andere waarden neerzetten Als echt sociaal dier denk ik dat ik een toegevoegde waarde ben binnen jullie team van ruim 75 collega's. Ik zou niet zo stellig zeggen dat jouw mening is dat je een toegevoegde waarde bent; dat laat weinig ruimte voor hun mening, en hun mening telt daarin zwaarder. Ik vind deze alinea ook kort. Zijn er niet meer aspecten die je aanspreken van het bedrijf?

Mijn drijfveer om op deze functie te solliciteren is dan ook meer dan alleen maar dat de afwisseling en het iets kunnen betekenen voor een ander mij zo fantastisch lijken. Deze zin loopt niet lekker. Daarnaast zeg je eerst dat de drijfveer niet alleen afwisseling en betekenisgeving is, terwijl je erná wél vervolgt met deze eigenschappen. Het lijkt mij dat je dan juist dat extraatje moet benoemen waardoor het meer wordt/is?Van de afdeling SEH heb ik het beeld dat geen dag hetzelfde is. Het werken voor en met mensen ligt mij aan het hart en mijn karaktereigenschappen sluiten naadloos aan bij deze functie.

Graag zou ik in een persoonlijk gesprek mijn motivatie en CV verder toe willen lichten. Ik zie uit naar een ontmoeting!

Marieke ...[/QUOTE]

Hopelijk heb je wat aan mijn feedback! Ik wens je veel succes met je sollicitatie!

Gr Helena
Met citaat reageren