Los bericht bekijken
  #4  
Oud 30 juni 2012, 01:24
Vrunck Vrunck is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 juni 2012
Berichten: 40
Vrunck is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

Een goed startpunt, maar er moet nog wel wat gebeuren.
1. Taal en spelling! er staan meerdere kromme zinnen in en ongebruikelijke uitdrukkingen.
2. Geef voorbeelden wat je met AutoCAD kan. (heb je een website met je modellen/tekeningen?)
3. Waarom wil je bij het bedrijf werken?

mijn punten staan in je brief verwerkt. Succes.

Frank



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dumas Bekijk bericht
De vacature tekst:
Functieomschrijving:
We zijn op zoek naar een cad tekenaar, bereid om in ons kantoor te werken.
Van onze nieuwe collega vverwachten we:
doorgedreven gebruikerservaring met autocad
ervaring met autocad architecture (opmaken van toolpalettes)
interne assistentie bij andere cad gebruikers
kennis van 3d studio max, sketchup & v-ray is een pluspunt.
naast technische kennis verwachten we een degelijke kennis van office software.
Aanbod:
We bieden een jonge, dynamische, creatieve en internatioale werkomgevig gebaseerd op een degelijke organisatorische structuur, met ruime voor je eigen creativiteit. Innovatie en hedendaagse architectuur blijven ons streefdoel.


Mijn motivatiebrief en cv als bijlage

Geachte heer, geachte mevrouw, (staat er geen naam in de vacature? Bel anders op en zeg dat je interesse hebt en aan wie je moet schrijven.)

Recentelijk vond ik (wees concreet (bv. gister, vandaag) of zeg alleen dat je de vacature hebt gelezen) uw organisatie op het internet en ik ben blij u te informeren dat (klinkt alsof het bedrijf iets gewonnen heeft / ondanks dat je vast een aanwinst bent, is dit niet de ingang die je moet gebruiken) het een ideale bedrijf is waarin ik mijn kennis wil bijdragen!
Ik zou graag willen soliciteren voor CAD Draftsman. (zou willen = dat je het nog gaat doen, maar je doet het niet in deze brief. Daarnaast solliciteer je naar een functie, niet voor)
Deze functie spreekt me erg aan, omdat de werkzaamheden sluiten goed aan met mijn opleiding die ik gevolgd heb. Daarom kom ik graag in aanmerking voor deze functie. Lees de zin eens hardop
Het enige wat ik tot op heden mis is wat ervaring (niet benadrukken!). Maar gedurende mijn 3-jarige opleiding voor bouwkunde, moest ik veel projecten uitvoeren (wat is veel, wat voor projecten, wat maakte je er met autoCAD) onder andere mijn eindwerk verdedigen voor de jury (is geen Idols toch? Examencommissie, beoordelingscommissie...). Hierdoor veronderstel ik, dat het zeker ook als ervaring mag geteld worden. (als je het noemt veronderstel je het. (niet noemen, voegt niet toe)

Ik hoop met deze sollicitatiebrief en mijn CV u warm te maken, om mij uit te nodigen voor een persoonlijk gesprek.

P.S. (PS (zonder punten) betekent Post Scriptum = naschrift/na de handtekening --> daarnaast nooit in je sollicitatiebrief zetten!) Ik ben zeer positief ingesteld om tussen de inspanningen te komen. (Google Translate? Lees hem eens hardop)

Hoogachtend en met andere vriendelijke gevoelens (Je doet ook gelijk een aanzoek?),
Dumas
Met citaat reageren