Los bericht bekijken
  #6  
Oud 22 mei 2006, 14:01
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: verschrikkelijk sollicitatiegesprek gehad iemand tips??

Ik ken het ook. Niet zozeer had ik het dat ik "vernederende" vragen en opmerkingen kreeg, maar meer de onvoorbereidheid op wat er zou gaan komen en welke vragen ik zou krijgen speelde een belangrijke rol.

Ik kan de site http://www.leren.nl/cursus/sollicite...citatievragen/ aanraden, het is even flink wat leeswerk, zet wel alles op een rijtje b.v. op papier, maar ik zag echt alle vragen en technieken (verloop, etc.) terug en kwam daardoor de volgende gesprekken een stuk beter voorbereid voor de dag.

Lees ook vooral het stuk onbehoorlijke vragen.

En ja, ik denk dat het een taktiek is geweest om te kijken hoe jij op bepaalde opmerkingen die je toch wel persoonlijk raken reageert. Okee, je bent misschien klein maar dat is ten eerste iets waar jij niets aan kan doen of veranderen. En wil ook niet zeggen dat je daardoor een minder persoon bent, er zijn zat grote namen te noemen die klein van postuur zijn hoor!
Maar ik denk dat ook de soort functie deze opmerkingen heeft "uitgelokt", dat is moeilijk te zeggen. Maar wat ook heel goed kan is dat je gewoon een op het gebied van sollicitatiegesprekken voeren onervaren persoon voor je hebt gehad, die toch wel dit soort negatieve karaktertrekken (als een hark omgaan met gevoelige persoonlijke zaken) heeft.

Soms is het goed om te relativeren. Soms ben je beter af als je na een onplezierig verlopen gesprek niet wordt geselecteerd. Ik denk dat je voor ogen moet houden dat er een wederzijdse "klik" moet zijn.......

Maar belangrijkste (om op de kern terug te komen): zorg voor een goede voorbereiding. Op internet zijn zat sites hierover te vinden, doe er je voordeel mee!

Hans
Met citaat reageren