Discussie: Baan via netwerk
Los bericht bekijken
  #9  
Oud 3 april 2009, 21:23
jterscha jterscha is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 2
jterscha is on a distinguished road
Standaard Re: Baan via netwerk

Ik heb ook net een baan gevonden door middel van netwerken maar ik moet erbij zeggen dat het niet eenvoudig is. Netwerken is hard werk heb ik geleerd, maar je hebt een grote kans op succes als je wat dingen in acht neemt. Hier zijn wat tips.

Ten eerste, als je ergens heen gaat, probeer dan uit te vinden wie je zoal tegen kunt komen en bereid je voor om die lui te spreken.

Als je hen spreekt, maak jezelf dan nuttig. Heb een goede tip, praat over een boek dat kan helpen. Ik sprak laatst met iemand die z’n werk niet kan bijhouden en ik raadde hem aan om David Allen’s Getting Things Done te lezen. Als hem dat boek bevalt zal hij aan me denken.

Als je mensen hebt gesproken, neem dan nog eens contact met ze op door ze te bellen. Ook dan weer, zorg dat je ze iets te bieden hebt. Ik kan laatst een insider tip geven over Pretium Telecom aan iemand die hoge telefoon kosten heeft.

Maar nu werk ik bij ING, want in tegenstelling tot wat je zou verwachten huren ze nog wel mensen. Ik denk alleen niet dat ze advertenties plaatsen.
Met citaat reageren