Los bericht bekijken
  #5  
Oud 12 november 2008, 15:40
afstuderer afstuderer is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 november 2008
Berichten: 3
afstuderer is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief afstudeerstage citymarketing

zo, ik heb het een beetje aangepasst.


Geachte mevrouw ***,

Als student HBO Toerisme & Eventmanagement aan de *** te *** ga ik in de periode februari - juli 2009 afstuderen. Het *** lijkt mij een uitdagende organisatie om een afstudeeropdracht bij uit te voeren.

Bij het *** af te studeren, zal voor mij de ideale mogelijkheid zijn, om te zien hoe de verschillende tandwielen van de citymarketing in elkaar grijpen.
Hoe kan het merk Amsterdam worden gecommuniceerd naar de bezoekers, de bewoners en de bedrijven? Dat is voor mij de centrale vraag, die ik graag binnen mijn stage wil beantwoorden en waaraan ik ook een bijdrage wil leveren.
Zowel mijn privé ervaringen met de stad, als het feit dat Amsterdam de ideale bestemming voor zowel zakelijke als ook particuliere reizigers is, zijn voor mij de redenen om Amsterdam als stagebestemming te kiezen.

U kunt van mijn kant rekenen op een goede inzet met een nadruk op nauwkeurigheid en een dienstverlenende instelling.
Ik heb door mijn opleiding en stages kennis van het organiseren van evenementen en het communiceren met klanten. Zo heb ik bij het beursorganisatiebureau van de *** te *** met succes aan de samenwerking met Nederlandse en Duitse standbouwers gewerkt en heb ik een eigen concept uitgewerkt voor een kunstexpositie op die beurs.


Graag wil ik horen of er binnen uw bedrijf mogelijkheden zijn om een afstudeeropdracht uit te voeren. Mijn motivatie zal ik graag in een oriënterend gesprek nader toelichten.


Met vriendelijke groet,

********


Bijlage: curriculum vitae


ik heb nog een aantal vragen:

1.
Hoe kan het merk Amsterdam worden gecommuniceerd naar de bezoekers, de bewoners en de bedrijven? Dat is voor mij de centrale vraag, die ik graag binnen mijn stage wil beantwoorden en waaraan ik ook een bijdrage wil leveren.
---> ik wil eigenlijk een bijdrage aan de aantwoord leveren, niet aan de vraag! is dat begrijpelijk? als niet, hoe formuleer ik het goed?
---> wat vinden jullie daarvan een vraag te stellen, die men graag wil beaantworden? ik bedoel een vraag als retorisch stijlmiddel!?!??

2.
ik wilde schrijven dat ik vanwege mijn duitse afkomst de ideale medewerker ben wat betreft communicatie met de duitse markt! Wat vinden jullie daarvan? overbodig? arrogant? prima?

3.
heeft iemand een betere oplossing voor de afsluitende alinea? een zin waar stageopdracht, motivatie en gesprek aan bod komt?


ik hoop iets van jullie te horen!

alvast bedankt!!!!!!
Met citaat reageren