Los bericht bekijken
  #3  
Oud 1 december 2008, 15:34
B_B B_B is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Berichten: 2
B_B is on a distinguished road
Standaard Re: Niet gelukkig na overstap naar nieuwe job

Dank! ik ga je vragen even punt voor punt na goed?



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Makingsense Bekijk bericht
Uit je mailtje, dat natuurlijk maar een beperkt beeld schetst, krijg ik het gevoel dat je in een organisatie terecht bent gekomen met een geschiedenis.
De manier waarop zij op jou reageren lijkt doorspekt van oud zeer en jaloezie en van dingen die onder de oppervlakte broeien.
Maar het kan ook zijn dat de bedrijfscultuur gewoon zo is: ironie en sarcasme is zeer bemettelijk binnen een organisatie.

Ehm, ja daar kwam ik na ongeveer 2 weken ook achter Er blijkt veel onvrede te heersen op de afdeling en binnen de organisatie kijkt men een beetje "neer" op deze afdeling

Wat is je tijdens je sollicitaite verteld over de organisatie en over de vacature. Hoe is de vacature ontstaan? Zelf heb ik dit nl. een keer zwaar onderschat toen in het sollicitatiegesprek werd verteld dat de afdeling nog een beetje wankel was door een reorganisatie. Ik dacht dat dat wel zou meevallen, maar dat viel dus goed tegen, de sfeer was naar en zeer negatief.
Speelt hier ook zoiets?

Weet je hoe de vacature is ontstaan? Hoe ging men met je voorganger om en is zij/hij vrijwillig weggegaan? Hoe deed die persoon zijn werk?

Nou het is te vergelijken met jouw ervaring. Er blijkt nu dus een trauma te zijn blijven hangen betreffende mijn voorganger die met pensioen is gegaan. Dat was een zeer dominante man. Ik heb dus echt aan moeten geven dat ik niet die man ben, kan ik niet ook niet zijn want ik ben een dame Verder zou het onzeker zijn wat er in de toekomst precies met de afdeling gaat gebeuren. Er staan veranderingen op stapel.



Heb jij tijdens je sollicitatiegesprek ook verteld of duidelijk laten blijken dat jij een zelfstandig, ondernemend, proactief en spontaan mensen bent?
Je leidinggevende zal toch een goede reden hebben dat zij/hij jou heeft aangenomen, met deze kwaliteiten.
Ik zou daar bij jouw direct leidinggevende naar informeren als dat tenminste degene is die jou heeft aangenomen.
Passen deze eigenschappen eigenlijk wel bij jouw nieuwe functie?

Ik ben zoals ik ben en heb dat zeker laten blijken tijdens de sollicitatie. Mijn leidinggevende leek daar in eerste instantie zeer gecharmeerd van te zijn en het ook nodig te hebben binnen de afdeling. Ik ben een pittige dame die zeer proactief wil werken.

Mijn leidingevende is niet iemand die veel zijn gezicht laat zien Of een sterke manager is. Er wordt over hem ook aardig gekletst


Vind je je nieuwe functie eigenlijk uberhaupt wel leuk, afgezien van de overige klachten die je hebt?

Daar heb je een heel goed punt, dat weet ik nu dus eigenlijk niet zo goed meer. Haha, klinkt misschien een beetje raar maar ik vind het werk anzich niet vervelend. Zie het nu helaas niet meer zo zitten om gespannen naar mn werk te gaan vanwege de sfeer...
Met citaat reageren