Los bericht bekijken
  #3  
Oud 6 november 2008, 00:08
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Thumbs up Re: Sollicitatiebrief: commentaar gevraagd

Weet je wat ik hiervan vind: NIETS MEER AAN DOEN en zo versturen!!

Ik vind deze brief echt harstikke goed voor een 16-jarige met een technische achtergrond! Petje af meneer!

De poging van Jack om de brief te pimpen is goed, maar naar mijn mening wat misplaatst.

Let wel he, het gaat hier om een bijbaantje als frezer!!
Tis geen sollicitatie van een ingenieur (ook al kan svdh dat misschien ooit nog wel worden, you never know!!!)

Zelf heb ik als recruiter gewerkt in een bedrijf waar we o.a. ook BBL'ers / BOL'ers hadden op las- en freesgebied en dan verwacht je geen brieven met lange volzinnen met grammaticale uitdagingen en moeilijke woorden. Sterker nog, ik zou daar alleen maar achterdochtig van zijn geworden.
Een frezer moet gewoon lekker frezen en bezig zijn en dan boeit het weinig of zo'n brief taaltechnisch sterk is of niet.

Zoals ik altijd verkondig: wees jezelf en dat heb je gedaan.

En ik zie een brief van een enthousiaste 16-jarige die graag iets wil leren..... bij mij zou je gelijk uitgenodigd zijn....

(sterker nog: in welke regio zoek je dit soort werk SvdH?? Want ik breng je graag in contact met mijn oude opdrachtgever (Zuid Holland), die zit te springen om dit enthousiaste soort mensen!!!)

Succes!!

Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren