Los bericht bekijken
  #75  
Oud 7 april 2009, 09:07
Pamo
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ri@nne Bekijk bericht
Ze bedoelen waarschijnlijk te oud. Het is net zoiets als niet in het profiel passen, terwijl het profiel uitstekend past.

Ze moeten er wat mee, omdat leeftijdsdiscriminatie bij de wet verboden is. Je kunt je ook afvragen of je wel wilt werken bij bedrijven die aan leeftijdsdiscriminatie doen en lullige afwijzigen sturen.

Geen brief hoeft hetzelfde te zijn en je cv eventueel aanpassen kan prima, dus eruit laten springen wat jij denkt dat voor de functie het meest relevant is.
Als ze zeggen of denken dat ik te oud ben voor de vacature zijn ze natuurlijk bang dat ik teveel kost, maar dat is niet zo. Geld is voor mij zeker niet het belangrijkste! Het belangrijkste is de kans die ik graag zou willen hebben.

Hoe kun je je cv "oppimpen"? je kan toch niet gaan liegen over dingen die je niet hebt gedaan?

Aan de andere kant nodigt dit natuurlijk wel uit tot aangepaste cv's die eigenlijk niet kloppen..is natuurlijk wel link...
Ik kan me nu wel voorstellen dat 45% vd cv's niet op waarheid berustten (wat in een onderzoek naar buiten is gekomen).

Gr

Pamo.