Los bericht bekijken
  #1  
Oud 25 juni 2012, 21:37
Arjan Arjan is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2012
Berichten: 5
Arjan is on a distinguished road
Post Hoe verder met carričre na herseninfarct?

Hallo allemaal,

Ik ben een 28 jarige jongeman, die nu (nog) werkzaam in de elektrotechniek.
Helaas moet ik er het woord “nog” aan toevoegen.

Een drietal maanden geleden sloeg het noodlot toe, en heb ik een herseninfarct gehad. Lichamelijk mankeer ik gelukkig niets, en ook verbaal werkt alles zoals het hoort.
Echter zijn er toch een aantal probleempjes ingeslopen op het gebied van concentratie en vermoeidheid. Ook mijn technisch inzicht, die voorheen een van mijn sterke kanten was, heeft hierbij een knauw gehad.

Op het moment bevind ik mij in een revalidatietraject, waarbij ik ondersteuning en therapie ontvang, om de “beschadigingen” te trainen tot herstel. In hoeverre dit herstel plaatsvindt blijft een gok en kan door niemand met zekerheid gesteld worden.

Bij mijn werkgever ben ik op een muur van onbegrip gestuit, zodanig dat ik daar toch wel van geschrokken ben. Ik werk daar reeds 2.5 jaar en nu dus al bijna 3 maanden niet meer werkzaam. Het gevoel wat ik heb gekregen, is dat ik op het moment niets oplever voor het bedrijf. En ik kan lopen en praten, dus waarom zou ik dan niet kunnen werken?
De nadelige gevolgen die de infarct op mij heeft gehad wordt door mijn werkgever erg onderschat.
Mijn contract loopt in december af, en uiteraard heeft deze situatie mijn positie en kansen binnen het bedrijf niet verbeterd.

Dit gevoel heeft mij aan het denken gezet. Wat wil ik, en wat kan ik gezien mijn huidige beperkingen doen, om mijn toekomst positief te beďnvloeden.

Een aantal dingen die ik in overweging genomen heb:
* Omscholing
* Blijven werken in huidige branche
* Cursussen
* Zelfstandig ondernemen


Qua karakter ben ik leergierig, Maar moet daarbij toevoegen dat 90% van mijn kennis, praktijkkennis betreft. Op dit moment van schrijven heb ik bijna 15 jaar full time werkervaring. Ben in het bezit van een MBO elektrotechniek
Omscholing zie ik zeker zitten, maar heb hier eerder nooit over nagedacht, dus ben ook niet echt bekend met welke keuzes ik daarin kan maken. En welke kanten ik op kan met mijn huidige vooropleiding.

Blijven werken in deze branche is een goede optie, omdat ik hierin veel kennis heb.
Echter kan ik niet goed inschatten waar en hoe ik mijn kennis van de praktijk/werkvloer toepasbaar moet maken binnen een andere functie. Uiteraard zou ik de productkennis toepasbaar kunnen maken op magazijn niveau, maar daarin zie ik niet direct een uitdaging

Het doen van cursussen heeft mijn interesse ook gewekt. Maar in hoeverre een cursus daadwerkelijk een toegevoegde waarde heeft, en erkenning ervaar ik als niet wegend

De keus om zelfstandig te ondernemen vind ik ook zeker interessant. Maar door mijn huidige medische onzekerheden, en daardoor ook financiële onzekerheden, is dit voor mij als nieuw startpunt geen optie.


Iemand die mij een licht kan schijnen op eventuele vervolgstappen en mogelijkheden?

Mvg, Arjan
Met citaat reageren