Los bericht bekijken
  #1  
Oud 12 april 2013, 13:28
gelesten gelesten is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 april 2013
Berichten: 1
gelesten is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief docent wiskunde

Hoi allemaal,

Ik moet voor school een sollicitatiebrief schrijven. ben bijna afgestudeerd, dus feedback is welkom

Geachte mevrouw xxx

Op dit moment studeer ik aan XXX. Ik zit in mijn laatste jaar van de opleiding tot leraar wiskunde en zal in augustus 2013 afstuderen.
Toen ik aan de lerarenopleiding begon leek het me geweldig om aan het werk te gaan op een middelbare school. Door mijn stage-ervaringen van de afgelopen vier jaar ben ik erachter gekomen dat voor de klas staan op een VMBO-school, met name de basis- en beroepsgerichte leerweg, mijn duidelijke voorkeur heeft gekregen.

De afgelopen jaren ben ik gegroeid en door mijn ervaringen weet ik dat ik klaar voor het docentschap.
Met deze brief stel ik mij daarom kandidaat voor de vacature voor het komende schooljaar als docent wiskunde op het XX te XX.

Ik ben enthousiast over het vak wiskunde, maar belangrijker vind ik de omgang met de leerlingen. Ik heb ervaren dat ik gemakkelijk aansluiting vind bij de belevingswereld van de VMBO-leerlingen en sta daarnaast sterk in mijn schoenen.
De combinatie om mijn wiskundige kennis over te brengen en het bezig zijn met leerlingen maakt het docentschap een beroep dat bij mij past

Ik heb een flexibele instelling en voel me thuis in de dynamische omgeving van een school. Dat is ook een van de redenen dat het onderwijs mij zo aanspreekt.

Ik kijk er naar uit om binnenkort in een gesprek mijn enthousiasme voor het docentschap toe te lichten.

Met vriendelijke groet,

xxx


In de bijlage stuur ik mijn CV mee
Met citaat reageren