Los bericht bekijken
  #5  
Oud 8 augustus 2011, 09:51
Lady Lady is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 32
Lady is on a distinguished road
Standaard

Beste Profox77,

Ik zat in dezelde situatie als jij. Het kan wel, maar ik heb daar veel in moeten investeren. Als je niet uit het werkveld komt is het lastig om een ingang te vinden. Gelukkig hoefde ik bij de Haagse in het eerste jaar slechts 8 uur stage te lopen (of relevant werk te hebben); wel moest ik daarnaast twee vervangende opdrachten maken. Doordat ik bereid was een dag minder te werken en onbetaald stage te lopen (eerst bij een steunpunt mantelzorg, later bij stichting vluchtelingenwerk) liet ik zien dat ik werkelijk gemotiveerd was om dit op te pakken. Dat is wat potentiële werkgevers aanspreekt. Vervolgens heb ik in het eerste jaar (dankzij een tip van een docent) gesolliciteerd naar een leerarbeidsplaats en die uiteindelijk gekregen. Het salaris is te vergelijken met zakgeld, dus al mijn spaargeld is eraan gegaan het eerste jaar (de hypotheekverstrekker heeft tenslotte geen boodschap aan mijn switch), maar na een jaar daar geleerd te hebben kon ik doorstromen naar een betaalde baan binnen de GGZ/MO. In september ga ik starten met afstuderen.
Het is volhouden, goed weten waarom je dit wilt, bereid zijn om veel te investeren (in jezelf), veel instellingen benaderen, en hopen dat je uiteindelijk die instelling tegenkomt die jou die kans wil geven.
Heel veel succes met je besluit!
Met citaat reageren