Los bericht bekijken
  #2  
Oud 31 mei 2015, 14:35
fief fief is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 31 mei 2015
Berichten: 1
fief is on a distinguished road
Standaard

Beste BJB,

Ik begrijp je frustratie, na zo'n lang studeer- en opleidingstraject en te werken in een sector die zo op z'n kop staat. Je zegt dat je 100% toe bent aan een nieuwe uitdaging en wilt weten wat de mogelijkheden zijn. Hoe bedoel je dat? Wil je buiten de zorg gaan werken? Helemaal opnieuw gaan beginnen met een ander opleidingstraject? Dat is nogal wat. Je hebt besloten om na augustus iets te gaan zoeken waar je hart echt ligt. De vraag is WAAR. Niemand kan die vraag voor je beantwoorden. Dat kun je alleen zelf.

Je hebt alle mogelijkheden die er zijn. Het is de kunst om zelf te bepalen wat je leuk vindt en wat je goed kan. En ik denk dat dat waarschijnlijk toch in de zorg ligt. Je hebt niet voor niets zolang gestudeerd en het altijd zo 100% geweten. Ga dat eerst uitzoeken: als de onrustige periode er niet zou zijn, zou je dan wel in de zorg willen werken? Zo nee, dan moet je een heel andere kant op gaan denken en kun je bijvoorbeeld loopbaantests gaan doen (die je online kunt vinden). Zo ja dan zul je binnen de zorg moeten gaan praten met mensen om je heen en kijken wat er voor mogelijkheden zijn binnen jouw opleiding / ervaring - misschien met wat bijscholing.

Kort: bepaal in welke branche je wilt werken en ga dan doelgericht op zoek. Het zal tijd en moeite kosten maar als je positief blijft en er hard aan werkt (solliciteren is hard werken - dat weet ik uit ervaring) dan komt er wel iets op je pad.

Kleine tip: let op je Nederlands. Elke sollicitatiebrief moet vlekkeloos zijn.

Veel succes!
Met citaat reageren