Los bericht bekijken
  #1  
Oud 5 februari 2008, 13:54
Vera73 Vera73 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 februari 2008
Berichten: 1
Vera73 is on a distinguished road
Standaard "Ergens de klok wel hebben horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt"

Hallo,

Ik zit op het moment in een nogal aparte situatie.

Ik wil graag qua beroep volledig het roer omgooien. Wat ik nu doe, doet er eigenlijk niet zo toe. Het grappige is wel, dat ik precies weet in welke hoek ik het moet zoeken, wat ik wel of niet leuk vind.

Alleen vind ik het erg lastig om er een beroep bij te zoeken.. Ik kom zelf niet verder dan een slechts een paar beroepen en ik denk dat er toch echt nog wel meer mogelijkheden zijn.
Ik heb me al veel georiënteerd op internet, maar merk dat ik nu een beetje vast loop.

Misschien kan iemand mij op weg helpen?

Hieronder een korte schets van wat ik wil.
Als je nu eens aangeeft aan welke beroepen je denkt als je dit lijstje leest…., dan kan ik me wellicht weer verder oriënteren, om dan over te gaan op de uiteindelijke beslissing…..

Steekwoorden:
Afwisselend (staan/zitten/binnen/buiten/diverse soorten mensen)
Vrijheid / Eigen toko / inhoudelijk werk (interesse in: creatief / voeding / gezondheid / welzijn / schoonheid of mooie dingen...... is er een combinatie mogelijk?)
Niet afhankelijk van collega’s of werkgever qua dagelijkse werkzaamheden (niet ondersteunend, eerder adviserend of begeleidend...(maar bij voorkeur wel (gedeeltelijk) in loondienst ivm zelfstandige te groot risico?)
Een vrij informele werkomgeving (ook hier afwisseling)
Creativiteit gebruiken
Ik vind het belangrijk om anderen te helpen of iets te leren, adviezen te geven, dat ze opvolgen wat ik hen vertel.
Contact met verschillende soorten mensen: jong/oud/andere culturen…

Waar denk jij nu aan?
Ik ben erg benieuwd naar de brainstorm ideeën, mogelijkheden en kijk op de situatie. Waarschijnlijk is er echt heel veel mogelijk. Maar om me weer een beetje op weg te helpen…….
Dat zou ik erg prettig vinden.

Ciao!

Laatst gewijzigd door Vera73; 6 februari 2008 om 09:27 Reden: . . .
Met citaat reageren