Los bericht bekijken
  #2  
Oud 12 september 2012, 14:43
Beewee's schermafbeelding
Beewee Beewee is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 15 augustus 2012
Berichten: 133
Beewee is on a distinguished road
Standaard

Hoi Rik,

Zo' n gedreven en enthousiast iemand als jij verdient serieus commentaar. Ik heb verscheidene punten:
1. Allereerst zou ik je aanraden even net iets meer energie te steken in de open sollicitatie. Die stuur je nu gewoon op met hoop op resultaat, zonder dat je daar iemand kent en zonder dat iemand jou heeft gezien of gehoord. De kans op succes is daarmee erg klein. Beter zou zijn, op zoek te gaan naar iemand die daar al werkt en daar eens mee te praten. Of: om eerst eens te bellen. Zorg dat je erachterkomt wie de leerwerkplekken coördineert en dat je die vervolgens te pakken krijgt. Leg dan uit dat je een goede plek zoekt, aan hen hebt gedacht en heel graag eens zou willen langskomen. Lukt dit, dan heb je dus op die manier jezelf de kans gegeven om je voor te stellen. Lukt dit niet en moet je gewoon je brief en cv sturen, vraag dan ALTIJD naar de naam van diegene aan wie je hem mag sturen en noem ALTIJD het telefoongesprek in je brief. Op deze manier vergroot je de kans op succes.
2.Je valt met de eerste zin een beetje met de deur in huis. Doe je zoals ik boven heb beschreven, dan kun je in een volgende versie beginnen met te vertellen dat je een leerwerkplek zoekt en het bewuste (telefoon)gesprek te vermelden.
3. Ik vind je motivatie erg sterk, je hebt geleerd wie je bent en wat je echt wilt. Houd dat er zeker in. Heb je inderdaad eerst met iemand gesproken, kun je mogelijk nog wat meer aanknopingspunten noemen.
4.De op één na laatste alinea bestaat niet uit goed Nederlands. Kijk daar nog eens naar, jij kunt dat gemakkelijk zelf verbeteren. Tip: Stop niet alle informatie in één zin.
5. Er staan een paar hele kleine taalfoutjes in je cv: Persoonlijke eigenschappen, goed aanpassingsvermogen, en "vrijetijdsbesteding"is één woord.

Veel succes, en ik hoop dat je hier iets aan hebt,

Beewee
Met citaat reageren