Los bericht bekijken
  #3  
Oud 11 oktober 2006, 21:45
Marrie Marrie is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 11 september 2006
Berichten: 71
Marrie is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief telefoniste/receptioniste

Hoi,

Ik heb nog een paar dingetjes (geen grote op of aanmerkingen, maar het volgende

Begint niet met: Mijn naam is (eigen naam), ik ben (aantal) jaar, woon in (woonplaats) en momenteel nog steeds werkzaam (huidige werkgever). Dit alles staat in je CV en is niet nodig in de brief. Je kunt beter beginnen met de zin: Bijzonder geďnteresseerd in de functie Telefoniste/Receptioniste stel ik mij graag aan u voor. (ik zou zeggen: Graag solliciteer ik naar de functie van Telefoniste/Receptioniste bij uw bedrijf, naar aanleiding van uw advertentie ... op de naam website/in de naam krant) ... van ... datum.... jl.

Vervolgens: Twee jaar geleden ben ik verhuisd naar (woonplaats), ik ben bij mijn huidige werkgever blijven werken om dat ik er met veel plezier werk. Echter is het moment aangebroken dat ik toch dicht bij huis wil werken in (woonplaats) vandaar deze sollicitatiebrief. Dit laatste weglaten, leest niet zo mooi.

Ik beschik over communicatieve vaardigheden, heb kennis van het systeem (Windows, word, Excel, internet en e-mail). Het herkennen en oplossen van problemen en/of veranderingen even als een uitdaging en een flexibele en accurate manier van handelen behoren tot mijn sterkste kanten.

Ik beschik over een collegiale instelling. Ik kan alleen (liever: zelfstandig) en ik (typefoutje... je bedoelt natuurlijk "in") groepsverband werken. Bovendien ben ik bereid om cursussen en/of opleidingen te volgen. (dit klinkt iets mooier)

Verder nog de tip: probeer niet teveel het werkwoord "zullen" te gebruiken, probeer dit wat in te perken, dat leest soms storend: bijv: ik hoop dat deze brief aanleiding geeft mij uit te nodigen voor een gesprek i.p.v. aanleiding zal geven...
Met citaat reageren