Discussie: Werkloos. Wat nu?
Los bericht bekijken
  #7  
Oud 24 juni 2013, 12:36
char1987 char1987 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 mei 2013
Berichten: 4
char1987 is on a distinguished road
Standaard

Beste Hetty,

Het is waar wat je zegt. Ik ben zelf nu een half jaar werkloos. Heb in januari mijn HBO opleiding afgerond, maar kom niet aan het werk. Ik moet zeggen dat ik het afgelopen half jaar het er best wel moeilijk mee heb gehad. Toch ben ik ook wel veel nieuwe dingen te weten gekomen over mijzelf. Bijvoorbeeld dat ik totaal iets anders wil dan waar ik voor geleerd heb. Ik heb me dan ook gisteren ingeschreven voor een deeltijd-opleiding pedagogiek. Toch is het nog niet helemaal zeker of ik dat kan gaan doen. Ik moet namelijk sowieso een soortgelijke baan hebben voor ernaast. Je kunt daarbij denken aan alle zorginstanties, detentiecentra, buurthuizen, ziekenhuizen, kinderopvang, gehandicaptenzorg enz. Dit moet voor mij wel betaald zijn of in ieder geval voor een redelijke vergoeding, want anders kan ik mijn studie niet betalen. Het probleem is wel dat ik geen ervaring heb in de zorg. Dus nu ben ik een beetje aan het kijken wat de mogelijkheden zijn voor mij. Ik krijg ook geen uitkering ofzo, want ik woon nog thuis. Dus daarmee kan ik het ook niet betalen. Netwerken vind ik erg lastig. Ga wel vrijwilligerswerks doen met kinderen, maar dat gaat pas in september van start. Heb jij misschien nog tips voor mij?

Liefs!
Met citaat reageren