Los bericht bekijken
  #4  
Oud 9 maart 2007, 10:36
wiltjer78 wiltjer78 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2007
Berichten: 5
wiltjer78 is on a distinguished road
Standaard Re: wat voor kleding moet je dragen tijdens een sollicitatiegesprek?

Ik heb utieindelijk gekozen voor een zwarte worker blousse. Met een print op de achterkant en op borstzakje een logootje. Dus niet te netjes en ook wel beetje stoer. Ik vond het net wat TE om kleren van de zaak aan te trekken. Was bang dat dat te graag willend zou overkomen..
Helaas vond ze dat de kleding niet echt overeenkwam met die van de zaak. Terwijl ik wel een shirtje onde de blousse had van hun zaak. Heb haar eerlijk verteld hoe moeilijk ik het vond om de juiste kleding uit te zoeken voor een sollicitatiegesprek. Misschien niet zo slim omdat ik het anderen ook moet kunnen aansmeren, maar ik bedacht dat ik toch liefst eerlijk ben. Verder heb ik nog verteld dat ik de kleding van de zaak erg mooi vond en ik er graag in zou willen lopen. Ook verkopen ervan zou geen probleem zijn. Vertelde ook dat ik meestal wel soortgelijke kleding draag, maar dat alleen sollicitatiegesprekken voor mij een ramp zijn. Verder denk ik dat ik het wel goed gedaan heb. Ze vond me geen modepopje (wat ik ook niet ben) mar volgens mij heb ik daar goed antwoord op gegeven. Ze gaat me voor het einde van de week bellen of ik aangenomen ben (nou ja, proefdag draaien en dan nog een gesprek) of dat ik het niet ben geworden.

Gekke is dat ik de dag erna ook een sollicitatiegesprek had. Alle omstandigheden vd baan spraken me minder aan. Verder reizen, altijd lange files, minder uren, halve dagen, tijdelijke baan... Alleen wou zei me direct aannemen. En dat terwijl ik er bijna geen moeite voor deed.. Gek.. Heb haar gezegd dat ik eerst uitslag van andere gesprek wil afwachten. Das heel raar om te zeggen , maar gelukkig kon ik het me veroorloven. Ze hebben niemand anders die kan.
En nu dus al de 3de dag dat ik zenuwachtig ben als de telefoon gaat.

dank voor de adviezen.
Met citaat reageren