Los bericht bekijken
  #3  
Oud 19 april 2012, 07:36
ikgaervoor ikgaervoor is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 september 2011
Berichten: 59
ikgaervoor is on a distinguished road
Standaard

Beste NotWhoIwantToBe,

Ik sluit me helemaal aan bij de tips die je al gekregen hebt.

Wat je schrijft is eigenlijk heel herkenbaar voor iemand die afstudeert. Vooral in een afstudeerstage. Er komt een moment dat vrijwel iedereen denkt: Help, ik kan het eigenlijk niet!

De laatste loodjes wegen nu eenmaal het zwaarst. En ook mentaal heeft het afronden van een studie(periode) een impact. Het kan best zijn dat een time-out je goed kan doen, maar als dit financieel echt niet echt kan zal je daar goed over na moeten denken.

Ik ben nu 5 maanden verder na mijn officiele afstudeerdatum en voel me sinds een paar weken ook pas echt klaar voor een baan in mijn studierichting. Mijn time-out (in de zin van rustig op zoek naar een baan) heeft alles in perspectief geplaatst en ik weet ook veel beter wat ik wel kan en waar ik me mee kan verkopen bij een werkgever.
Ik heb nog een part time baantje vanuit mijn studietijd aangehouden waarmee ik mijn vaste lasten betaal. Misschien is dit ook een optie voor jou. Nu je nog officieel student bent kom je misschien nog wel aan een eenvoudige bijbaan voor de zomerperiode en erna.

Het ontdekken van je zwakkere kanten is trouwens een zeer positieve persoonlijke ontwikkeling. Leg de lat niet te hoog voor jezelf, focus je op wat je wel kan en hoe je dat kan inzetten in een baan, weet dat als je gaat werken de regels overal anders zijn en er zeker een werkplek is waar jij (ook communicatief) goed zal passen.
Met citaat reageren