Los bericht bekijken
  #5  
Oud 17 augustus 2005, 20:20
René's schermafbeelding
René René is nu online
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie onderzoeksbureau binnen de gezondheidszorg

Een pakkender openingszin zou bijvoorbeeld kunnen zijn: "Op advies van drs. M.L. beleidsmedewerker bij het ... ziekenhuis heb ik mij georienteerd op <bedrijf>. Ik ben zeer geïnteresseerd geraakt in ... (werkzaamheden, afdeling, functie)." En pas daarna een verhaal over je opleiding, maar iets korter inderdaad.

Het is voor mijn gevoel hier en daar iets te deftig geformuleerd (met name, omtrent, bij voorkeur, in combinatie met "het implementeren van kwantitatief economische modellen", "gebieden met een maatschappelijk raakvlak" etc.).

Het verhaal over de vacature junior econometrist begrijp ik niet. Waarom vertel je dat? Als je de brief beknopter wil maken dan zou ik dat stukje weglaten.

"verder is ontplooid" (met een d)

"verwijs ik u naar de heer L" zou ik niet zeggen. Gebruikelijk is referenties alleen op verzoek te verstrekken en pas nadat je de referenten toestemming hebt gevraagd. Referenties op voorhand aanreiken is gewoon niet nodig. Eventueel kun je ze noemen in je cv, maar in de sollicitatiebrief verwijzen geeft er teveel aandacht aan. Het klinkt ook een beetje ambtelijk.

"oriënterend gesprek" (niet: oriënterende)
__________________
René
Met citaat reageren