Los bericht bekijken
  #14  
Oud 11 juli 2014, 16:47
FrankMVenlo FrankMVenlo is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 7 juli 2014
Berichten: 24
FrankMVenlo is on a distinguished road
Standaard

Hallo,

Helaas beschik ik niet over een via-via netwerk, vrienden zijn in andere sectoren werkzaam ( ook niet IT ) en oud collega's heb ik veelal geen band mee omdat ik vooral korte hectische projecten heb gedaan. ( dus geen kans om bv vriendschap op te bouwen )
De paar waar ik enigszins nog contact mee heb zitten in hetzelfde schuitje.

Dat van monsterboard van Pietje is an sich een goed voorstel maar er staat wel .de achter. Ik spreek geen Duits en dat is veelal wel een vereiste als je in Duitsland wilt werken op niveau.( weigeren vaak Engels te spreken )
Ik heb al een aantal Duitse vacatures geprobeerd maar dus afgewezen omdat ik geen Duits spreek. ( die kijken niet zo naar werkgevers maar dus wel naar de taal )

Verder ben ik bij elke Recruiter in NL wel aangemeld. ( jouwsapvacature, bonque, amoria bond etc etc ) en die hebben gewoon begrip voor de situatie echter ook hun stellen mij aan klanten voor en dan is het werkverleden ook bij hun een gegeven wat bij het voorstel meegaat. Dus ook via headhunters krijg ik dezelfde afwijzingen binnen. Voordeel van hun is dat ze vaak nog wel de kans krijgen om mij te verdedigen maar dit heeft tot nu toe nog nooit tot een herziening van hun beslissing geleid.

Maar idd ik denk dat gewoon blijven proberen uiteindelijk wel de beste manier is.
Met citaat reageren