Los bericht bekijken
  #1  
Oud 25 april 2019, 22:59
Aliceinunderland Aliceinunderland is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 april 2019
Berichten: 3
Aliceinunderland is on a distinguished road
Standaard Vervelende sollicitatieprocedure

Goedendag.

Ik heb nogal een vervelende sollicitatie meegemaakt en vroeg me af wat anderen hiervan dachten of mij met dingen konden adviseren. Het is een lang verhaal, ik zal proberen het kort te houden, maar niet echt mogelijk.

Ik heb gesolliciteerd op een specifieke functie. De vacature sprak mij aan en de taakomschrijving.
Dezelfde dag werd ik nog gebeld, hij was enthousiast over mijn CV en wilde graag met mij praten. We hadden het nog even over de functie en het bleek dat er nog een onderdeel aan zat wat niet vermeld was in vacature. Maar daar zou ik mee kunnen leven.

Een week later een gesprek. Hierin was hij nog steeds heel enthousiast, ik was geschikt, hij zag het zitten. Wel kwam hij nog terug op dat ene onderdeel van de functie, dat die in het begin bij drukte iets meer zou zijn. Hij zou voor het einde van de week contact opnemen.
Dit deed hij twee dagen later. We hebben telefonisch de uren en de salarisonderhandelingen gedaan. Ik zou de week erna een dag meelopen. Hij feliciteerde mij met de baan en aan het einde van de meeloop dag zou het contract ondertekent worden, ik moest ook al mijn papieren, bankpas en id kaart meenemen.

Op de meeloopdag, werd van mij verwacht dat ik alleen dat ene onderdeel van de functie uit zou voeren, die niet in de vacature stond. Ik werd in het diepe gegooid, moest van alles doen terwijl ik niets wist te vinden (zelfs de wc niet), veel kastjes en lades. (ik weet dat het vaag klinkt maar wil het zo anoniem mogelijk houden) Ik moest meteen zelfstandig werken, niets werd mij uitgelegd.
Paar keer de manager gesproken en gezegd dat het wel zoeken was voor mij gezien ik niet weet waar hier alles ligt.

Aan het einde van de werkdag, bleek de manager al naar huis te zijn zonder iets tegen mij te zeggen. Ik heb hem toen opgebeld en we zouden de volgende dag erover praten dan kon ik het even laten bezinken.

De volgende dag belde hij op, hij vroeg zich af of ik het werk wel wilde doen of dat ik het wel zag zitten. Ik zei van wel, het is alleen in het begin zoeken, hij was blij dat te horen. Hij vroeg mij of ik na nog een dag inwerken, volledig ingewerkt zou zijn. Ik gaf aan dat dat lastig ging zijn gezien ik niet bekend ben met het computer systeem. Vervolgens kwam het erop neer dat ik eigenlijk hoofdzakelijk dit onderdeel zou gaan doen in de functie. En hij zou het gaan overleggen. Dezelfde dag zou hij nog bellen. Dit is niet gebeurd. En bij mij gingen er wat alarmbellen af.

De volgende ochtend heb ik gebeld, ik werd genegeerd. Een paar uur later weer gebeld en nu nam hij wel op. Ik kreeg te horen dat ik totaal niet geschikt was voor het werk en niets kon (voor de duidelijkheid, ik heb dit specifieke onderdeel 5 jaar lang gedaan zonder klachten en zelfs vaak geprezen, mensen verschillen dat snap ik, maar dit was vreemd). Ik kreeg te horen dat ik nergens goed voor was en blijkbaar was dat gebaseerd op het oordeel van iemand die ik letterlijk 5 minuten gesproken had. Hij zou nog voor mij door het vuur gaan voor een nul uren contract, maar ik was een te groot risico en meer kon hij niet doen, "en dan heb je ten minste wat te doen" werd erachter aan gezegd. Ik heb toen zo vriendelijk mogelijk gevraagd of ik hier over na mocht denken, hij gaf aan dat dat mocht.

Nu is het zo dat deze manager mij op kosten heeft gejaagd hoewel mij van te voren was gezegd dat deze er niet zouden zijn. Op de meeloop dag is mij ook nog toegezegd dat ik dit kon declareren.

Ik weet niet wat ik hiermee moet, of wat ik hiervan moet denken. Ik heb het gevoel ontzettend belazerd te zijn. Ik werd de hemel in geprezen en vervolgens helemaal afgemaakt. Ik weet even niet meer of ik wel iets kan doen. Het enige wat ik weet is dat ik op een functie heb gesolliciteerd die nooit heeft geklopt met de werkelijke aangeboden functie.

Excuus voor het hele lange verhaal, als iemand het gelezen heeft bedankt alvast!
Met citaat reageren