Los bericht bekijken
  #1  
Oud 18 april 2016, 18:46
Bluefog Bluefog is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 april 2016
Berichten: 4
Bluefog is on a distinguished road
Exclamation Solicitatiebrief: Beginnend teamleider en manager, Commentaar wordt op prijs gesteld!

Mijn adresgegevens

Adresgegevens van de ontvanger

Stad, datum
Betreft: Sollicitatie teamleider
Beste (naam van meneer en mevrouw) ,

Ik zal u er in deze brief van overtuigen waarom ik denk dat ik die teamleider ben waarnaar u opzoek bent. Ik heb al redelijk wat ervaring met leiding geven. Zo ben ik verkozen tot teamleider en tegelijkertijd ook tot de manager van (bedrijfsnaam) een net begonnen platenmaatschappij die op in april 2016 is gestart.

Ik ben tot de teamleider en manager verkozen, omdat zij weten dat ik mensen kan verbinden en van anderen leiders maken. En zij weten ook dat ik goed ben in organiseren, structuren en plannen. Mijn eerste taken bij (bedrijf) waren het formuleren van een duidelijke missie en visie, kernwaarden, strategisch plan en onze doelstellingen die we hebben op het domein van: organisatie, en marketing. In deze baan ervaar ik dat ik in staat ben om mensen alle neuzen dezelfde kant op te krijgen en mensen ook echt te leiden. Ik heb een luisterend oor en coach mijn leden op een directe manier, dat betekent dat ik op het moment feedback geef.

Ik focus mij ook op de persoonlijke ontwikkeling van mijn mensen. En ik train mijn mensen op de gebieden die met leidinggeven, management en persoonlijke ontwikkeling (plannen en organiseren, wat en waarom wil ik iets?) te maken hebben. Ik motiveer mijn mensen en laat ze verder komen en groot dromen, zodat er uiteindelijk meer uitkomt dan dat ze van zichzelf hadden verwacht.

En doordat een van mijn teamlid vindt dat ik het goed doe heeft hij mij ook verkozen tot de interim-manager van zijn eigen dj-bedrijf. En daar ben ik op dit moment bezig met herstructureren van het bedrijf, zodat er omzet en winst kan worden gemaakt. Daarnaast maak ik ook de visie en missie, strategie en formuleer ik de marketing en organisatiedoelstellingen. Ik vertaal ook ambities naar SMART doelstellingen. Ik heb veel plezier in het werken met mensen, en vooral omdat ik het mooi en fascinerend vind hoe mensen na verloop van tijd grote stappen vooruit maken en waarom iemand graag vooruit wilt.

Ik ben daarnaast verbaal en communicatief heel sterk, ik kan mij ook goed inleven in anderen, en een probleem oplossen vanuit het perspectief van de ander. Ik ben sociaal en spontaan, en door mijn vermogen tot het creëren van verbondenheid kan ik heel goed teams bij elkaar houden en de teamspirit versterken. En door mijn goed ontwikkeld analytisch vermogen ben ik in staat een probleem top-down te analyseren, dus van abstract -> concreet. En omdat ik analytisch sterk ben kan ik ook complete strategieën uitdenken.

Daarnaast pas ik altijd het 3de alternatief toe, dat betekend dat ik in termen van win-win denk en synergie toepas, oftewel het is niet mijn kant of jouw kant, maar het is onze kant en onze oplossing. Ik ben daarnaast heel flexibel en ik ben als een vis in het water in een dynamische en vrije omgeving. Ik ben ook goed in het verbinden van verschillende perspectieven en verschillende mensen tot één geheel. Maar net als iedereen heb ik ook mijn verbeterpunten en die zijn: minder tot weinig micromanagen en meer controleren.

Wat mij ten slotte aantrekt in een functie als teamleider is de mogelijkheid mijn managementvaardigheden, coachingsvaardigheden en leiderschapskwaliteiten verder te ontwikkelen en anderen vooruit te helpen. Mijn collega's waarderen mij vooral omdat ik goed kan luisteren, een coachende houding heb en op een directe, maar toch tactvolle wijze feedback geef op hun werk.
Graag zou ik mijn enthousiasme voor deze functie mondeling willen toelichten.

Met vriendelijke groeten,
(mijn naam)

Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren