Los bericht bekijken
  #2  
Oud 14 februari 2012, 22:16
roossita roossita is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 december 2009
Berichten: 12
roossita is on a distinguished road
Thumbs up

Ik reageer even op de account van mijn moeder.
Sinds dit schooljaar studeer ik fysiotherapie aan Thim, voltijd.
Om toegelaten te worden tot de opleiding heb je een havo- of mbo4-diploma nodig. Als je deze diploma's niet hebt, kan je een 21+ toelatingstest doen.

Deze studie moet je zeker niet onderschatten. Na school moet je vaak nog studeren/ verslagen maken, of voorbereiden op de aankomende lessen.
Maar je wordt erg goed begeleid, er wordt goed vertelt wat er van je verwacht wordt.
Wel heb ik gehoord, dat er op de deeltijd meer mensen zijn van jou leeftijd. Het is heel gevarieerd, van 17 jaar tot 55 jaar!
De deeltijders hebben op de vrijdag en zaterdag les. Voor zover ik weet, beginnen de lessen op vrijdagmiddag om 12.00 tot 21.00 uur, en zaterdagochtend van 09.00 tot 14.00.

Ik denk dat de studie ongeveer 40 uur in de week in beslag neemt, maar dat verschilt per persoon.
Theorie en praktijk lopen erg goed op elkaar over. Per week krijgen wij 1 pathologie, daar gaan de theorie en praktijklessen op elkaar in over.

Als je de studie echt leuk vindt, moet het wel goed komen. Zolang je de stof goed bijhoudt, kan er weinig mis gaan. De leraren zijn gewillig, ze helpen je zoveel ze kunnen!

3 maart is er een open dag op Thim. Voor als je van plan was om een keer te komen kijken

Ik hoop dat alles een beetje duidelijk is geworden
Met citaat reageren