Los bericht bekijken
  #1  
Oud 17 mei 2014, 19:08
Berezoetski Berezoetski is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 mei 2014
Berichten: 2
Berezoetski is on a distinguished road
Standaard Niet de juiste vooropleiding voor MBO 4 Verpleegkunde

Hallo,

Mijn naam is Thomas, ik ben 30 jaar en wil graag de opleiding MBO 4 Verpleegkunde gaan doen via BBL.

Mijn vooropleidingen, VBO-C Transport & Logistiek en MBO 2 Beveiliging, zijn niet voldoende zijn om te worden aangenomen bij een leerwerkbedrijf voor de gewenste opleiding.

Op internet lees ik echter dat mijn vooropleiding wel voldoende zou zijn om te worden aangenomen voor de opleiding, maar dit is volgens mij enkel de drempel voor het theoriegedeelte.

Ook las ik dat je door middel van een zogenaamde 21+ test zou kunnen aantonen dat je over het vereiste niveau zou beschikken, maar dit doet volgens mij niets af aan de eisen van een leerwerkbedrijf.

Is dit een juiste aanname en ben ik daadwerkelijk gebonden aan het volgen van een nieuwe opleiding, voordat ik de opleiding MBO 4 Verpleegkunde (BBL) zou kunnen gaan volgen?

Hoewel ik niet over de vereiste kwalificatie beschik, ben ik er zeker van dat ik de opleiding Verpleegkunde qua niveau aan zou kunnen.

Indien er andere mogelijkheden bestaan om mijn doel te bereiken, verneem ik dit graag!

Bij voorbaat dank!
Thomas.
Met citaat reageren