Los bericht bekijken
  #4  
Oud 19 januari 2011, 15:26
stijnhommes stijnhommes is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 198
stijnhommes is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Betreft: opleidingsplaats Operatieassistente

Geachte heer/mevrouw, (Geachte meneer, mevrouw,)

Met grote interesse las ik uw vacature waarin u vraagt naar een leerling-operatieassistente. Dolgraag zou ik de opleiding tot deze functie in uw ziekenhuis volgen. ("Dolgraag" klinkt niet erg zakelijk, en hoewel het een goed idee is om een zin niet te beginnen met "ik", heeft deze nogal een vreemde volgorde.)

Na telefonisch contact met mevrouw Dijkstra en mijn motivatie te hebben verteld, gaf ze mij het advies een sollicitatiebrief te sturen. De studieboeken voor de opleiding tot operatieassistente, heb ik bekeken bij een kennis en na diverse gesprekken over de opleiding heeft me dat ervan overtuigd dat dit iets is wat ik erg graag wil doen.
Mijn verbeteringen en commentaren hierboven zijn dikgedrukt. Laat na een leesteken als een punt of een komma altijd een spatie ruimte vrij. Hoewel de aanhef technisch gezien correct is, kun je beter nog eens bellen om te vragen of je de brief aan mevrouw Dijkstra of iemand anders moet richten. Als je hem aan een specifiek persoon richt, maak je een betere indruk.

Laat maar horen als je de hele brief op het forum hebt gekregen.
Met citaat reageren