Los bericht bekijken
  #7  
Oud 23 mei 2013, 10:57
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Wel doe ik vrijwilligerswerk nu met alle liefde en plezier. Dat zou ik overigens iedereen aanraden. Ook daar bouw je een netwerk op en ik doe iets in de richting met maatschappelijk werk, iets dat aansluit bij mijn achtergrond. Intern volg ik cursussen etc..
Je zit in ieder geval niet stil, hartstikke goed!

Citaat:
Mijn netwerkpersoon was erg positief over mij geweest, maar ze zaten in een luxe positie met zoveel sollicitaties dat er mensen waren met meer werkervaring. Dus als ik bel en denk iets te leren over een cv of misschien iets dat bedenkingen oproept in de brief.. nee. Gewoon pech (en nog te weinig werkervaring).
Dit hoor ik op het moment erg vaak. Bedrijven zitten wat het werven van personeel betreft in een erg luxe positie. Ik vind het heel goed van je dat je belt om feedback te vragen op je cv en brief. Het is heel zuur dat je het niet geworden bent, maar je netwerkpersoon was wel positief over je en je brief en cv waren ook in orde. Je weet nooit hoe het balletje kan rollen. Wie weet hebben ze over een tijd toch iemand zoals jij nodig en denken ze aan je. Blijf daarom netwerken en zorg er voor dat je in de picture blijft bij mensen die iets voor jou kunnen betekenen. Helaas heb ik geen glazen bol en kan ik je niet vertellen of je over een paar maanden een baan hebt. Ik kan je wel zeggen dat je nu het beste uit de situatie haalt en je met deze mentaliteit echt wel een keer raak zult schieten !
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren