Los bericht bekijken
  #1  
Oud 11 december 2012, 16:05
Heleen94 Heleen94 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 december 2012
Berichten: 2
Heleen94 is on a distinguished road
Standaard Ik weet niet wat ik wil!

Op dit moment ben ik werkzaam als administratief medewerken, nadat ik de sprintopleiding directiesecretaresse niveau vier heb afgerond. Deze opleiding ben ik gaan volgen, omdat ik niet goed wist wat ik wel wou.

Het werk dat ik nu doe, bevalt me totaal niet. Het is veel te saai en biedt weinig tot geen afwisseling.

Omdat de banen nu ook niet bepaald voor het oprapen liggen, blijf ik hier ook gewoon werken. Ze zijn tot nu toe nog erg tevreden over me.

Ik ben echter niet tevreden. Ik wil wat anders, maar ik weet niet wat. Ik heb tig beroeps- en studiekeuzetests gedaan, maar uit elke test kwam weer wat anders. Op de havo heb ik ook een test gedaan die een dag duurde, maar hier heb ik ook niet veel aan gehad. Het probleem met mij is dat als ik iets vind wat me leuk lijkt, ik dit enkele weken leuk vindt en dan twijfel ik weer. Een paar weken later, vind ik dan weer iets totaal anders. Bijv. drie maanden geleden wou ik reisleidster of sterwardess worden. Twee maanden geleden leek de horeca me fantastisch. Vorige maand wou ik de verpleging in. Nu weet ik het niet meer.

Ik hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven over wat ik nu moet doen.

Een aantal dingen die sowieso graag in mijn werk wil hebben zijn: heel veel afwisseling (ik ben het type dat na een paar keer hetzelfde gedaan te hebben, het totaal zat ben), samenwerken, maar toch ook zelfstandig (bijv. werken in een groep, waarin iedereen zijn eigen verantwoorlijkheden heeft), veel mensen om me heen (ik ben niet heel erg sociaal, maar ik wil wel mensen om me heen. Dat zorgt voor wat afleiding) en ik ben ook niet vies van wat spanning in het werk.
Met citaat reageren