Los bericht bekijken
  #24  
Oud 26 augustus 2010, 01:40
Marius
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ajhoff Bekijk bericht
Het punt is dat je een werkgever moet kunnen tonen dat er enig beleid in je pad zit. Door willekeurig enkele losse certificaten te gaan halen maak je een rommelige indruk.
Dat probleem kan ik misschien oplossen door bv alle certificaten te halen van 1 aanbieder?
Bijvoorbeeld als ik alle Comptia certificaten haal die ik ken? (A+, network+, server enzo).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ajhoff Bekijk bericht
Wat betreft het aantonen van niveau is een hele lastige waarmee heel veel mensen (ondergetekende incluis) worstelen. Ben zelf bezig met een academische studie (Open Universiteit) om mijn werk- denkniveau (heb afgerond HAVO met tal van HBO-niveau certificaten) op papier aan te kunnen tonen.
Maar dat zoek ik zelf dus ook, certificaten op HBO-niveau. Welke zijn dat? Comptia? Microsoft certificaten?
Je zegt zelf, je kan het niet vergelijken met een HBO-opleiding, maar je bent het blijkbaar wel met me eens dat certificaten genoeg moeten kunnen zijn om een HBO werk- en denkniveau aan te kunnen tonen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ajhoff Bekijk bericht
Gezien het gemak waarmee ik de studie bedrijfskunde doe, heb ik het niveau wel, maar aantonen is iets heel anders en dat lukt me blijkbaar alléén door het papier te gaan halen.
Overigens is dat dus niet de enigste manier, als je 1 van mijn vorige berichten bekijk, dan zie je dat het aantonen van zelfstandigheid en initiatief voldoende is om HBO werk en denkniveau aan te tonen, en dat kan ik nu al, in feite.

Toen ik jaren geleden een tijdje in de bijstand zat, kreeg ik een reintegratieopleiding, en daar heb ik geleerd om een goede CV te maken. Daar werd me verteld dat je, in plaats van werkervaring, beter heel specifiek in je CV kan zetten welke problemen je allemaal al bent tegengekomen en hoe je die hebt opgelost. Heel concreet dus.
Met citaat reageren