Los bericht bekijken
  #30  
Oud 27 augustus 2010, 15:00
urnfiller urnfiller is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 mei 2007
Berichten: 35
urnfiller is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
dank je wel voor de les in titels en dergelijke ;-)
Eerlijk gezegd... ing voor de naam vind ik NOG stoerder als ba!
Ik dacht eigenlijk dat je TH gedaan moest hebben voordat je dat mocht doen, en dat was toch NA de HBO?
Anyway.. toen ik erg jong was, was dat mijn plan, na de LTS de MTS doen, daarna de HTS, en dan de TH, en dan als ingenieur een flink salaris verdienen.
TH = HTS. Tegenwoordig valt dit allemaal onder de noemer hbo (evenals heao). Als je een 4-jarige technische hbo-bachelor opleiding volgt krijg je de titel ing. Bij een niet technische hbo-bachelor krijg je de titel bc.

Je kan beginnen aan een hbo-bachelor met een havo, vwo of mbo niveau 4 diploma. Als je geen vereiste vooropleiding hebt, kan je vanaf je 21e een toelatingstest doen, als je deze haalt kan je ook met een hbo-bachelor opleiding beginnen.

Waarom start je niet met een deeltijd hbo-bachelor opleiding, bijvoorbeeld Informatica? Dit kan je doen naast een baan. Voor het eerste jaar heb je nog geen relevant werk nodig en je kan dit in de avonduren volgen naast een baan. Op deze manier kan je sowieso al je propedeuse halen en vanaf die positie naar relevant werken zoeken zodat je je studie verder af kan ronden in deeltijd.
__________________
Sue me.
Met citaat reageren